2019-ben a téli tesztek után a szakemberek és a riválisok is egyértelműen a Ferrarit tartották fő esélyesnek, de ahogy szinte már megszokhattuk az elmúlt években, az erejét végig csak rejtegető Mercedes hirtelen előhúzta a cilinderből valódi tudását és alaposan elpáholta a mezőnyt az első félévben.
A kilencedik futamig kellett várni, amíg Max Verstappen meg nem törte az Ezüst Nyilak egyeduralmát Ausztriában, a Ferrari azonban egészen Spa-Francorchamps-ig képtelen volt nyerni, bár többször is nagyon közel állt ehhez. Az autó kanyarsebessége és gumikezelése kritikán aluli volt. Bár az egyenesekben uralkodtak a vörösök, a kanyarokban az előny többszörösét vesztették el, így nem sokra mentek vele.
Több sikertelen fejlesztési kísérlet után Szingapúrban látványosan megtört a jég, az autó azóta minden típusú pályán nagyon versenyképes, a motorerőn kívül már a karosszéria is kiváló. Mattia Binotto csapatfőnök szerint ez a kiváló évközi fejlődés még saját elvárásaikat is túlszárnyalja és hihetetlennek tartja, hogy néhány „apróság” ilyen óriási hatással lett az egész autó működésére.
„Az év elején tapasztalt hiányosságaink sajnos úgyszintén várakozáson felüliek voltak. Kemény munkával azonban ráleltünk a megoldásra, ez pedig azt mutatja, ha a mérnökök akár csak ennyivel több leszorítóerőt is tudnak varázsolni, az ilyen mértékben segített az autó összteljesítményének javításában” – idézi Binottót a Motorsport.com szakoldal.
„Elképesztő mértékben érzékenyek az idei abroncsok a leszorítóerő változására. Ennek köszönhetően, még ha valami apróságon is sikerül javítanunk, az jóval komolyabb fejlődést hoz magával, mint amire számítanánk. Ezzel egy időben ugyanis a pilóták sokkal magabiztosabbak, jobban érzik a tapadáshatárokat és saját teljesítményük is ugrásszerűen megnő.”
„A kis dolgok összeadódnak és végül ez segít. Szingapúrban jelentkeztünk az új aerocsomagunkkal, ami egyáltalán nem az egyetlen változtatás volt abban az időszakban, de egyértelműen a legjelentősebb. Ha pedig megnézzük, milyen óriási mértékben javultak onnantól a köridőink, az még legszebb várakozásainkat is kissé felülmúlta.”
„A kanyarsebességünkön tudtunk rengeteget javítani, jelentősen közelebb kerültünk a riválisokhoz, az egyenesbeli tempónk pedig továbbra is a legjobb maradt, így kimondható, hogy összességében a csomagunk hatalmasat javult. Az időmérőkön többnyire már gyorsabbak vagyunk bárkinél, de a futamokon is sokkal versenyképesebbek lettünk” – tette hozzá Binotto.
A második félévben, a feljavuló teljesítmény miatt kiéleződött a korábban szinte nem is látható ellentét Vettel és Leclerc között és mivel 2020-ban nem tervez a Ferrari elsőszámú pilótát kijelölni, ez később újra problémákhoz vezethet, amikor már a győzelem a tét.