A híresztelésnek némileg ellentmond, hogy hosszú hónapok óta azt hangoztatja a francia gyári csapat vezetője, hogy 2021-et várják igazán, amikor az új szabályoknak köszönhetően végre reális esélyük lesz a győzelmekért harcolni, addig nemigen. Valóban megakadt a Renault 2016 óta látott fejlődése, de más problémák is adódtak az istálló háza táján.
Az eredmények gyengék, semmi közük a három élcsapat teljesítményéhez, már negyedik éve, hogy visszatértek a száguldó cirkuszba, de nemhogy futamgyőzelmet, még dobogós helyet sem sikerült szerezniük. Fejlődési pályát sem igazán látni, jó eséllyel a csapat hátrébb végez az összetettben, mint tavaly.
Szingapúrban és Suzukában is szabálytalan autó miatt a kizárás sorsára jutott a Renault (előbbi helyszínen az időmérőről diszkvalifikálták Daniel Ricciardót, míg Japánban kettős pontszerzést bukott el a csapat a Racing Point sikeres óvása miatt), ezek a botrányok pedig nem vetnek jó fényt a franciákra.
Ralf Bach tudósító azt emeli ki, hogy a Renault új első embere, Clotilde Delbos egyáltalán nem híve a Formula-1-es részvételnek, ezért a márka fontolgatja a kivonulást. A hírek szerint Austinban tárgyalt is erről az FIA, a Liberty Media és a francia gyártó. Szintén negatívan érinti a Renault-t, hogy a Red Bull után 2021-től a McLaren is elhagyja motorszállítóját, így egyedül a gyáriak használnák a francia erőforrást.
Bach szerint a Renault már jövőre otthagyhatna csapot-papot és gyári csapatként már nem venne részt a 2020-as szezonban sem, ebben az esetben viszont Daniel Ricciardo és Esteban Ocon hirtelen ülés nélkül maradna és gyakorlatilag semmi esélyük versenyképes csapathoz kerülni, mivel a fontosabb helyek már egy-két kivétellel elkeltek.
A Red Bullnál Max Verstappen mellett még szabad egy ülés, de a gárda főtanácsadója gyorsan rövidre zárta annak lehetőségét, hogy Daniel Ricciardo visszatérhetne-e korábbi csapatához. „Megvannak a pilótáink a jövő évre, nálunk biztosan nem lesz hely” – idézi Dr. Helmut Markót a Grandprix247.com szakportál.
Lenne-e bármi esély arra, hogy jövőre egy harmadik autót indítson a Red Bull Ricciardóval? „Erről sosem beszéltünk, de egyébként ki fizetné ennek költségeit? Amúgy pedig szilárd meggyőződésem, ha a Renault ki is vonulna, valaki azonnal átvenné a csapatot teljes egészében” – tette hozzá a főtanácsadó.
Szintén erősen ellentmond a kilépési híresztelésnek az a tény, hogy éppen az elmúlt hetekben szerezte meg a Renault a tapasztalt Pat Fryt az aerodinamikai részleg vezetőjének. Miért távoznának az átszervezés kellős közepén? Remélhetőleg, néhány héten belül pont kerül az ügy végére.