DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Kiderült: Nem Hamilton hibázott az austini időmérőn

Az USA Nagydíj szombatján a világbajnok és csapata is arról beszélt, a Q3-as ötödik helyért a versenyző okolható. A Mercedes most elárulta, igazából egy elállítódott kapcsoló számlájára írható a lassú tempó.

„Semmi köze sem volt az autóhoz, ez rajtam múlt. Nem sikerült ma összeraknom a köröket” – mondta el Lewis Hamilton az USA Nagydíj szombati napján, mikor egyik legsikeresebb pályáján mindössze az ötödik rajtkockában végzett, annak ellenére, hogy csapattársa pole-pozíciós kört teljesített. A Mercedes most megcáfolta, hogy a gyenge eredmény a versenyző hibája lett volna. A csapat szokásos elemző videójában James Vowles vezető stratéga elárulta, a probléma forrása technikai jellegű volt.

„A Q1-ben és Q2-ben Valtteri és Lewis még egyforma időket teljesítettek, mindketten a rajtrács elején. A Q3-ban azonban Lewis visszaesett az ötödik helyig. Mi történt tehát? A jobb keze alatt van egy kis tekerhető kapcsoló, amely a motorféket állítja. Normál esetben van rajta egy biztosító. Az történt, hogy ez a biztosító véletlenül kioldódott” – magyarázta Vowles, mi történt. A kapcsoló elhelyezkedése miatt Hamilton a kör során tudtán kívül többször átállította.



„Ahogy teljesítette a kört, ahányszor elfordította a kormányt, véletlenül változtatott a motorféken. Ez okozta, hogy a kör végén veszített a teljesítményből. Abban a másodpercben, amikor bejött a bokszba, észrevették a szerelők. Az első etap azonban ennek eredményeként természetesen elveszett.”

Hamilton azonban a második nekifutásra sem javított. Vowles itt a körülményeket emlegette: „Amikor jött a második etap, azt láthattuk, hogy mindenki lassabb volt. A pálya igazság szerint csekély mértékben lassult. Elég volt egy kis változás a szélben, egy kis változás a pályahőmérsékletben, és Lewis már nem küzdhetett az élmezőnyben, így végül az ötödik helyet foglalhatta el a rajtrácson” – magyarázta a szakember.

Annak ellenére, hogy a stratéga elmondása szerint a szerelők azonnal észlelték a probléma forrását, sem Hamilton, sem a Mercedes nem említette a kapcsolót szombaton. „Egyszerűen nem Lewis időmérője volt a mai” – mondta aznap Toto Wolff csapatfőnök is. A lassú tempó magyarázatára csak négy nappal az időmérő után derült fény.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: