DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hamilton szerint érdekes, hogy épp most lassult a Ferrari

Austinban veszített egyenesbeli fölényéből az SF90, épp azután, hogy a napokban az FIA technikai direktívát adott ki. Hamilton egyértelműnek érzi az összefüggést, Wolff körültekintőbb.

A riválisok már egy ideje gyanakodnak arra, hogy a Ferrari (főleg időmérős) motorfölénye hátterében valamilyen trükk állt: felmerült az elmélet, hogy az intercoolerben használt olajjal érnek el teljesítménytöbbletet szükség esetén, de az ERS-re is gyanakodnak. A csapatok óvást nem adtak be, de tisztázás végett az FIA-hoz fordultak: mit szabad és mit nem.

A szövetség együlésesekért felelős illetékese, Nikolas Tombazis a héten technikai direktívát adott ki válaszként, egy útmutatást, amely a szabály helyes értelmezéséről szól. A direktíva a szabályzat 5.10.3 cikkelyére emlékeztetett, amelynek lényege, hogy az erőforráshoz szállított minden üzemanyagnak át kell folynia a tankban elhelyezett átfolyásmérő FIA-szenzoron.  

„Érdekes volt látni, amit a héten kiadtak. És nyilván azt is láttuk, hogy veszítettek az erejükből” – mondta az időmérő edzés után az ötödik helyen végző Lewis Hamilton, aki szerint egyértelmű az összefüggés a technikai direktíva és a Ferrari motorelőnyének csökkenése közt. „Kíváncsian várom, hogyan folytatódik ez, és miként tükröződik a versenyen.”



Hamilton hangsúlyozta, az előny nem veszett el teljesen, így mindkét Ferrari mögül rajtolva nem lesz könnyű dolga: „Összességében véve még mindig jelentősen gyorsabbak nálunk az egyenesekben. Remélhetőleg az autónk erősnek bizonyul a verseny folyamán. Pénteken jól mentünk, a szombati nap nehezebb volt, reméljük, hogy a vasárnap jobb lesz” – olvashatók a Racefans.net-en Hamilton szavai.

A versenyzőnél körültekintőbb a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff, aki nem akar egyértelmű párhuzamot vonni az FIA útmutatása és a pályán látottak között. Az osztrák arra hivatkozik, hogy gyakran kapnak technikai direktívákat.

„Az biztos, hogy a három csapat sokkal közelebb volt egymáshoz egyenesbeli teljesítmény tekintetében. De nem mondanám, hogy ez bármilyen kifejezett történés következménye lenne. Egyszerűen megszereztük az első pole-pozíciónkat július, Hockenheim óta, és harcban vagyunk. Úgy gondolom, erőteljes dolog, hogy az FIA technikai direktívát adott ki, amelyben nagyon egyértelmű megfogalmazással tisztázza a helyzetet. De ez a procedúra megszokott, korábban is megtörtént már, az FIA feladatának része” – mondta el Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: