Ritkán láthatunk ekkora kontrasztot a Formula-1-ben az időmérő edzések és a versenyek végkimenetele között. 2019-ben, amikor a Mercedesek indulhattak az élről, néhány kivétellel mindannyiszor be is hozták az autót egy-kettőben, a Ferrarinak azonban ez csak ritkán sikerül. Szocsi és Suzuka után Mexikóban is elbukták a győzelmet a vörösök, pedig a rajtrácson és a verseny első harmadában is stabil előnnyel álltak az élen.
Mivel a közepes keveréken rajtolhatott Leclerc és Vettel is, így még gumihátrányban sem voltak, de Leclerc-nél a stratégia teljes baklövésnek bizonyult, mivel a közepes után újra közepest kapott, ezzel a szabályok szerint biztos volt, hogy még egy kerékcserére kényszerül. Ezzel nemhogy a vezetést, de még a dobogós helyet is elvesztette. Vettelnek a rajt után akadtak kemény pillanatai Hamiltonnal, de végül nem történt ütközés.
A rajt után Verstappennel kicsit összeakadó és az ötödik helyre visszaeső Lewis Hamilton azonban bevállalta a korai kiállást a kemény abroncsokért (bár ő maga a rádión többször is panaszkodott, hogy szerinte túl korai volt a csere), végső soron pedig ezzel került Sebastian Vettel elé és nyerte meg a versenyt.
„Úgy gondolom, jó nagy szerencséje volt ma a Mercedeseknek, ugyanakkor el kell ismerni, hogy a nyers tempó tekintetében kicsit gyorsabbak is voltak nálunk. A verseny után beszélgettem velük és eleinte ők is úgy gondolták, a kétkiállásos stratégiát részesítik előnyben” – nyilatkozta Sebastian Vettel, aki szintén egyszer állt ki, ám egyetlen kerékcseréjét a 38. körig elhúzta.
„Arra számítottunk, hogy eljön majd az a pont, amikor az abroncsok teljesítménye látványosan visszaesik, de ez a pillanat sosem jött el, pedig jelentősen több kört tett meg azonos keverékekkel. A második etapja nagy részében Lewis csak visszafogott tempóban ment, így amikor közelíteni kezdtünk rá, bőven volt még elég tartaléka.”
„Lewisnak nem volt mit veszítenie, megpróbálta és bevált a taktika. Nem lett volna nagy különbség, hogy harmadikként, vagy ötödikként végez, de ha egy stratégiai húzás az első hely megszerzésével kecsegtet, akkor szinte biztosan meghúzzák. Nem teljesítettünk rosszul, de ha a győzelemért harcolunk és alulmaradunk, akkor mégsem elég jól.”
„Ezen a napon jobban működött az ellenfél stratégiája, de a kiváló sebességük is megvolt ehhez. Ha őszinte akarok lenni, nekünk nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy az eltérő stratégia ellenére is csatába indulhassak a győzelemért. Nem kizárólag a kiállásokon múlott” – fogalmazott Vettel.