DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A McLaren katasztrofális futamot zárt

Az időmérő után minden szépnek tűnt a wokingiak háza táján, de a Mexikói Nagydíjat mégis egy csúnya nullázással zárták. Ami Hamiltonnak a győzelmet, Sainznak a vesztét hozta, a kemény keverék.

A hetedik és nyolcadik rajtkockát kaparintotta meg a két McLaren Mexikóban, ezzel kiváló esélyekkel indulhattak harcba a pontszerző helyekért. Előre lehetett sejteni, hogy a gumik sokakat megtréfálhatnak, de a legnagyobb bukást alighanem Carlos Sainzék élték meg vasárnap. A kemény keverék egyszerűen nem akart életre kelni, aki arra járt, mindenki megelőzte a spanyolt, huszonegy körös szenvedés után pedig inkább egy extra kerékcsere mellett döntöttek. Az egyiknek sikerül, a másiknak nem. Hamilton a kemény abroncsok segítségével nyerte meg a futamot, Sainz pedig mindent emiatt veszített el.

„Borzalmas és frusztráló délutánja volt az egész csapatnak. Azok után, milyen erősek voltunk szombaton az időmérőn és még jól is rajtoltunk - a negyedik helyen futottam egy ideig -, nagy csalódást élünk meg. A kerékcsere után folyamatosan hátrafelé lépdeltem. A kemény keverék teljesen tönkretette a versenyemet. Meg kell vizsgálnunk a részleteket és kielemezni, mi történt, miért volt ennyire rossz az az etapunk. Hamarosan már Austin következik, nem vesztegethetjük az időt. Keményen kell dolgoznunk, hogy a következő hétvégén erősebbek legyünk” – mondta el csalódottan a végül tizenharmadikként végző Carlos Sainz.

Sainz az elején negyedik volt, végül tizenharmadikként intették le


Csapattársa versenyét egy elszúrt kerékcsere vágta gallyra. „Ismét jól sikerült a rajtom, még az egyik Red Bull és az egyik Mercedes elé is sikerült keverednem az első két kanyar után. Az első etapom teljesen rendben volt, a Toro Rossóknál jobb tempót futottam.”

„A kerékcserémnél az egyik kerékanyával gondok adódtak, nem voltam biztos benne, hogy rendesen fent van az abroncs, ezért inkább a biztonságos megoldást választottuk, azonnal leparkoltam az autót. A szerelők visszatolták, hogy ellenőrizzék a dolgokat. Alaposan lemaradva, egy kör hátránnyal érkeztem vissza a pályára. Állandóan kék zászlós helyzetbe keveredtem, ami szintén nem segített. Az autó paraméterei több esetben is a határérték felett jártak, ezért inkább kiálltunk a versenyből, hogy megelőzzük a további károsodást” – fogalmazott Lando Norris.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: