DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Nem szívesen adnák át Kubicának az autót a haasosok

Mivel úgyis több probléma van a Haasnál, ezért ha le is szerződtetné az amerikai istálló Robert Kubicát tesztpilótának, biztos, hogy lenne abból, a lengyel kinek a kárára kapjon lehetőséget az első szabadedzéseken.

Robert Kubica, ha már vissza tudott térni az F1-be, nem feltétlenül engedné el olyan könnyen a száguldó cirkuszt. A lengyellel kapcsolatban a magát legerősebben tartó pletyka az, hogy a Haas tesztpilótája lesz 2020-tól. Ezzel egyetlen probléma biztosan lesz: a lengyel csak és kizárólag szimulátoros munkát nem vállalna, a Haas versenyzői viszont nem szívesen mondanának le az első szabadedzések nyújtotta edzéslehetőségről.

„Nem igazán látom magam előtt azt, hogy kizárólag egy sötét szobában üljek” - gondolkodott el a közeljövőjével kapcsolatban a lengyel a Motorsport.com felvetésére. „Ki természetesen nem zárom ezt az opciót sem, de amennyiben megvalósítható, szeretnék egy ennél komplexebb feladatot. Valószínűleg emiatt is tart tovább, mire összeállnak velem kapcsolatban a puzzledarabkák. Egyébként is ahhoz, hogy rendes szimulátoros munkát tudjak végezni, időt kell töltenem az autóban is, ugyanis egy bizonyos szint felett tisztában kell lennünk azzal, hogy az hogy viselkedik a való életben.”

00119022_377



Az FIA tervei szerint jövőre a tesztpilótáknak csak az első szabadedzéseken lesz lehetőségük a téli teszteken kívül autóba ülni, ugyanis a szezonközi gyakorlásokat elkaszálják. Günther Steiner csapatfőnök a maga részéről szívesen adna lehetőséget a lengyelnek, a csapat versenyzői viszont ennél már jóval vonakodóbbak. „Nem tudom (mi lehetne a megoldás). Soha nem ideális, ha át kell adni az autót péntekenként. Attól függ minden, mik az elképzelések a csapatnál és mennyire akarunk harcolni. Olyat soha nem láttunk még, hogy a Mercedes, a Ferrari vagy a Red Bull feladta volna a péntekeket, egészen egyszerűen azért, mert nyerni akarnak. Mindegyik (edzés) fontos. Ha így akarják, úgyis így lesz, de a teljesítményünkre gyakorolt hatása egyáltalán nem ideális.”

Grosjean legutóbb 2015-ben járt hasonló cipőben, akkor, még a Lotusnál, Jolyon Palmerrel osztozott az autón. „Ha az autó jó, és jól is van beállítva, sokkal egyszerűbb visszaülni. Ha viszont rengeteg munka van vele, nagy visszalépés. Ott van nekünk Pietro Fittipaldi, aki jó munkát végez a szimulátorban, szóval úgy gondolom, ez a terület le van nálunk fedve. Nem szeretem, ha ki kell szállnom az FP1-re, az is értékes ugyanis. Jó lenne, ha nem is kellene.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: