Idén is megannyi spekuláció látott napvilágot azzal kapcsolatosan, ki hol folytathatja versenyzői karrierjét jövőre, kezdve Fernando Alonso visszatérésével egészen odáig, mi is lesz a sorsa Nico Hülkenbergnek. Egy időben még olyan vad spekulációk is napvilágot láttak, hogy Sebastian Vettel visszatér volt munkaadójához, a Red Bullhoz, Kimi Raikkönent pedig visszahívja a Ferrari Charles Leclerc mellé.
De most térjünk is vissza a földre, ahol egyértelmű, hogy nem várható olyan szintű felbolydulás a pilótapiacon, mint 2018-ban, sőt a három élcsapat hat üléséből csupán egy kiadó, az is a harmadik erőnek számító Red Bullnál.
Dr. Helmut Marko, Christian Horner és Franz Tost törhetik a fejüket azt illetően, hogy ki lenne a legalkalmasabb Max Verstappen mellé, hogy az RB16-ost vezesse majd 2020-ban, már ha azt feltételezzük, hogy ez lesz a jövő évi Red Bull neve. Az idei szezont a Max Verstappen-Pierre Gasly párossal kezdte meg a nagycsapat, azonban a francia harmatos teljesítménye és gyakori baklövései miatt Alexander Albon váltotta őt a Belga Nagydíjtól kezdve, így Gasly kénytelen volt visszamenni a faenzai istállóhoz.
Most azonban nehéz helyzetben találja magát a Red Bull, mivel Pierre Gaslynak sokkal jobban fekszik a Toro Rosso, mint a Red Bull idei konstrukciója, hiszen a fiatal versenyző a nyári szünet óta eltelt öt versenyen tíz pontot gyűjtött a Toróval, - ami jövőre Alpha Taurivá fog átváltozni - míg az előtte lévő tizenkettő futamon mindössze hatvanhárom egységet gyűjtött, egy győzelemre alkalmas technikával.
Mindeközben Albon tizenhat pontot zsebelt be az első tizenkét futamon, míg amióta a Red Bull versenyzője, további negyvennyolcat gyűjtött össze. A nagycsapatnál legjobb eredménye a legutóbbi Japán Nagydíjon elért negyedik helyezés, míg Gasly Nagy-Britanniában ért célba ugyanebben a pozícióban. A Toro Rosso versenyzőjeként Albon legjobbja egy hockenheimi hatodik hely, a francia pilóta pedig kétszer is a nyolcadik helyen zárt visszatérése óta. Az esőkáoszt hozó Német Nagydíjat leszámítva azonban Albon sem végzett előkelőbb helyen egyszer sem Gaslynál.
Ott van még a pakliban persze Danyiil Kvjat is, de nem valószínű, hogy reálisan számolnának vele az osztrákok, hiszen ő már eljátszotta a saját lehetőségét, és talán még annak is örülhet, hogy a Toro Rossónál ülést kapott. Neki egyébként is élő szerződése van a kiscsapattal jövőre, így valószínű, hogy az Albon-Gasly kettős közt dől el, ki kapja meg a bikák ülését jövőre, s ki lesz az orosz csapattársa a Toro Rossónál.
Jelenleg kilenc pont a differencia a tabellán a thai és a francia versenyző közt, de persze ez nem releváns összehasonlítási alap, lévén Albon csak öt versenyt teljesített a Red Bull-lal, ezzel szemben Gasly tizenkettőt. Persze ez is inkább Albon felé billenti valamelyest a mérleg nyelvét, mint ahogyan az is, hogy láttunk már hibát tőle is, - Oroszországban – de ezután fantasztikus versenyzéssel jött vissza az ötödik helyig. Pierre Gaslynak ezzel szemben nem igazán volt ennyire emlékezetes momentuma a nagycsapat versenyzőjeként.
Korábban felmerült Nico Hülkenberg neve is, akit Esteban Ocon vált jövőre a Renault-nál, azonban 99%, hogy a Red Bull házon belül szeretné megoldani ezt a problémát. A legvalószínűbb tehát, hogy az Alexander Albon-Pierre Gasly páros közül kapja meg valamelyik a Red Bull 2020-as ülését Max Verstappen mellett, s ha minket kérdeztek, inkább a thai versenyzőnek szavaznánk bizalmat, pusztán a számok alapján.
A következő részekben kivesézzük Nico Hülkenberg helyzetét, illetve azt is, mennyi beleszólása van valójában a Ferrarinak abba, hogy ki legyen Kimi Raikkönen csapattársa az Alfa Romeónál, ezen túl pedig megvizsgáljuk a Williamsnél folyó belháborút, Robert Kubica helyzetét és azt, ki lehet a lengyel utódja Grove-ban.