DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
F1

Elfogadták a Toro Rosso átkeresztelését

Viszlát, Toro Rosso, és helló, Alpha Tauri!? A Red Bull módosítási kérelmet nyújtott be második számú csapatának nevére, a szavazást bonyolító F1-es Bizottságtól kiszivárgott információ szerint pedig ez meg is kapta a zöld utat.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Red Bull marketingcélzattal akarja átkeresztelni a Toro Rossót, amely idén 14. éve viseli az energiaital nevének olasz fordítását, és tulajdonképpen megkettőzött reklámfelületet biztosít Dietrich Mateschitz cégének. Az osztrák üzletember azonban két éve ruhamárkával bővítette saját brandjét, és annak próbál most nagyobb hírverést gyártani. Az Alpha Tauri a nevét a Bika csillagkép egyik csillagáról kapta, azaz a névleges kapcsolat is megmaradt a „Vörös Bikához” - mint ahogy a logóban is feltűnik a jól ismert szimbólum.

AT_Bildmarke-Schriftzug-Claim



A Motorsport tudta most meg, hogy az F1-es Bizottság a Japán Nagydíjat megelőzően elektronikus szavazáson elfogadta a Toro Rosso névváltozási kérelmét, vagyis a Red Bull fiókcsapata 2020-tól már Alpha Tauri néven lesz látható a rajtrácson. Persze mindez majd akkor lesz hivatalos, amikor az FIA jövő évre kiadott nevezési listáján is megjelenik az új név.

A nevet – és a valószínűsíthető új színt – leszámítva azonban nem sok egyéb változás várható a csapat életében. Ritka, hogy egy istálló anélkül változtasson nevet, hogy átrendeződés történne a tulajdonosi szerkezetében. A Force India például érthető okokból, a Lawrence Stroll-féle tavalyi hatalomátvétel nyomán alakult át Racing Pointtá. Bár a jelenből tudunk még egy ellenpéldát, hiszen a Sauber is különösebb egyéb átalakulás nélkül váltott idéntől az Alfa Romeo névre, miközben a gárdát továbbra is ugyanaz a stáb működteti ugyanazon a hinwili bázison.

Ennek a két névcserének a hatására az az érdekes helyzet áll elő, hogy 2020-ban az Alfa Romeo és az Alpha Tauri révén már két csapatot is „alfának” fognak nevezni a rajtrácson.

A Red Bull-fiókcsapat versenyzői felállása még nem ismert, de az tűnik legvalószínűbbnek, hogy nem érkezik új jövevény a fedélzetre, és a márka a rendelkezésére álló négyfős pilótakészletéből gazdálkodik két csapatában. Ha Alexander Albon megőrzi a helyét az anyacsapatnál, akkor Danyiil Kvjat és Pierre Gasly közreműködésével folytatódhat a munka az Alpha Taurinál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: