Steward
Héjas Szilárd
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. november 17. vasárnap
F1

Nem volt értelme kint tartani Verstappent

Ezt Christian Horner, a Red Bull F1-es csapatfőnöke nyilatkozta a Japán Nagydíj után: a szakember szerint majdnem 25 százaléknyi leszorítóerőt veszített az autó a Leclerc-rel történt ütközés miatt.

Már a második kanyarban gyakorlatilag véget ért Max Verstappen versenye Suzukában: a remekül rajtoló holland kívülről próbálta megelőzni Charles Leclerc-t, aki azonban nekiütközött, emiatt a Red Bull-os megpörgött, s csak a mezőny végén folytathatta a körözést. Mivel azonban nem tudott jelentősen visszazárkózni, a 15. körben ki is állt a bokszba. Mint azt Christian Horner a leintés után elárulta: jelentősen sérült Verstappen autójának padlólemeze.

„Óriási volt a kár a padlólemezen. Majdnem 20-25 százalékát elveszítette az autó leszorítóerejének. Nem volt értelme úgy körözni, hogy csak a kilométereket pakoltuk volna az alkatrészekbe, szóval inkább kiálltunk” – magyarázta az energiaitalosok csapatvezetője, akinek szavait a Motorsport.com szakoldal idézi.

Leclerc-t a balesetért utólag összesen 15 másodperces büntetéssel sújtották – igaz, ebből csak ötöt kapott magáért az incidensért. Pedig eleinte a felügyelők nem is akarták vizsgálni a történteket, de aztán hamar megváltozott a véleményük. Horner szerint jól döntöttek: „Szerintem helyes volt, hogy alaposan megnézték. Elég helyet hagyott az incidensnél, ráadásul Max egyértelműen előbbre is volt.”

A Red Bull-főnök azt is megemlítette, hogy bár az FIA igyekszik enyhébben, a józan ész szabályait figyelembe véve elbírálni a rajt utáni és első körös ütközéseket, de vannak esetek, amikor a pilóták átlépik a határokat: „Igyekeznek hagyni őket versenyezni, de néha túlságosan elfajulnak a dolgok. Kár a történtekért, mert igazából mindkettejüket kivette a versenyből, és jó lett volna látni őket az élmezőnyben harcolni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?