A Japán Nagydíj versenyfelügyelőinek rövid dokumentumából derül ki, hogy a Racing Point óvást adott be a Renault versenyen elért eredménye ellen. A rivális istállót azzal gyanúsítják, hogy egy előre beállított, megtett távolság alapján működő, fékerőeloszlást szabályozó rendszert használtak.
Gyenge, nyolcadik rajtsort érő időmérős teljesítménye ellenére mindkét Renault pontot szerzett, Daniel Ricciardo hetedik, Nico Hülkenberg 10. pozícióba zárkózott fel. A Racing Pointtal Sergio Perez kilencedik lett – annak ellenére, hogy az utolsó körben balesetet szenvedett, az 52. kör állása számított az értékelésben, abból kifolyólag, hogy a szervezők tévedésből korábban jelezték a verseny végét –, Lance Stroll 11. pozícióban végzett.
A két Renault büntetése esetén ez nyolcadik-kilencedik helyezésre módosulhat. A két istálló a konstruktőri bajnokság ötödik és hetedik pozíciójában tartózkodik, jelen állás szerint 21 pont különbséggel.
Pontosabb információ nincs a fékerő-beállítással kapcsolatos szabálytalanságról – helyi idő szerint 18:30-ra tűzték ki a két csapat meghallgatását –, az Autosport szaklap azonban a 11.1.3-as műszaki szabályra és a gyakran emlegetett 27.1-es sportszabályra hivatkozik. Előbbi alapján a hátsó brake-by-wire rendszeren kívül semmilyen elektromos eszköz nem befolyásolhatja a fékek konfigurációját, utóbbi pedig azt mondja ki, hogy a versenyzőknek külső segítség nélkül kell autójukat vezetniük.
Frissítve: Az említett meghallgatást követően az FIA technikai megbízottja lefoglalta a Renault két autójának vezérlőelektronikáját és kormányát. Mivel alapos kivizsgálásra van szükség, egy későbbi időpontban újabb meghallgatást fognak kijelölni. A Renault közleményéből kiderül, hogy a Racing Point 12 oldalas (!) dossziét nyújtott be. A következő meghallgatásra ők is hasonlóan alapos iratot készítenek elő, hogy ártatlanságukat bizonyítsák.