A pénteki második gyakorlással a hétvége utolsó olyan F1-es eseménye vette kezdetét, amelynek körülményeivel kapcsolatban még teljesen tisztán látott a mezőny. A másfél órás pályaaktivitás száraz körülmények között zajlott, az viszont még rejtély, hogy ezt követően mikor és milyen pályaviszonyok mellett fogják legközelebb beindítani az autókat a csapatok. Mint azt ugyanis már a tervezettnél korábban, az edzések előtt eldöntötték, szombaton a várhatóan nagy pusztítással érkező Hagibis tájfun miatt semmilyen esemény nem lesz Suzukában, és legkorábban vasárnap, a négy órával a rajt előttre tolt időmérőn lesz akció. Ám mivel az akkori időjárási viszonyokra sincs garancia, az FIA azt is kilátásba helyezte, hogy amennyiben az időmérőt is törölni kell, a pénteki második gyakorlás eredménye alapján határozzák meg a rajtsorrendet – emiatt volt a megszokottnál nagyobb jelentősége ennek az edzésnek.
A csapatok taktikáját azonban ez a döntés legfeljebb annyiban változtatta, hogy a harmadik edzés törlése okán igyekeztek a szokásosnál is több kört megtenni és több feladatot elvégeztetni pilótáikkal. Nem időmérős szellemiségben zajlott azonban az edzés, azaz a jól ismert menetrend szerint a második 45 percet már mindenki a hosszú etapok gyakorlásával töltötte, nem folytatták a gyorskörök termelését az esetleges jobb rajtpozíció reményében.
Az első fél óra végére végzett mindenki az első mérvadó mért körével, bár Valtteri Bottas először látványosan megcsúszott a pálya utolsó kanyarjában, a sárga zászló miatt pedig a mögötte érkező Lewis Hamiltont is akadályozta. Ez az apró közjáték után azonban már helyreállították a világ rendjét az Ezüst Nyilak, és Hamilton vezetésével az élre álltak. A háromnegyed órás határhoz, és az időmérős szimulációk végéhez érkezve Bottas még kipréselt egy kicsit a Mercedesből, egy tizeddel legyorsulva Hamiltont az élre állt, 1:27,785-ös köre pedig már a két éve futott suzukai pályacsúcstól is csak néhány tizedre van elmaradva.
Ekkor Verstappen a harmadik, Vettel és Leclerc pedig a 4-5. helyen állt, de a Ferrarinál úgy gondolták, a végén mégis megpróbálkoznak még egy-egy gyorskörrel, amivel ugyan mindketten javítottak, de nem jutottak vele sokkal előrébb, mindössze helyet cserélt a két pilótájuk a rangsorban. A Red Bulloknak a 3. és a 6. hely jutott, a nap alulteljesítői pedig a Renault-k lettek, akik csak a Williamseket tudták maguk mögé utasítani.
Ha tehát vasárnap a folytatódó rossz idő miatt a kvalifikáció teljesen elmaradna, akkor a Japán Nagydíjra Bottasé a pole Hamilton és Verstappen előtt - de csak vasárnap fog kiderülni, hogy ez így lesz-e.
A második szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:27.785 | 33 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:27.885 | 0.100 | 34 |
3 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:28.066 | 0.281 | 24 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:28.141 | 0.356 | 28 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:28.376 | 0.591 | 37 |
6 | Alexander Albon | Red Bull-Honda | 1:28.402 | 0.617 | 34 |
7 | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:29.051 | 1.266 | 29 |
8 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:29.299 | 1.514 | 28 |
9 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:29.354 | 1.569 | 34 |
10 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:29.358 | 1.573 | 35 |
11 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.477 | 1.692 | 29 |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Honda | 1:29.512 | 1.727 | 35 |
13 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:29.553 | 1.768 | 28 |
14 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:29.597 | 1.812 | 27 |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.651 | 1.866 | 33 |
16 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:29.749 | 1.964 | 31 |
17 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:29.859 | 2.074 | 30 |
18 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:30.334 | 2.549 | 29 |
19 | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:30.916 | 3.131 | 35 |
20 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:31.071 | 3.286 | 36 |