A PKN Orlen vállalat a Williams egyik legfontosabb szponzora, a lengyel versenyző visszatérésében oroszlánrészt vállalt. Az istálló viszont egyáltalán nem hozza azt a szintet, mint amire korábban lehetett számítani, messze lassabb az autó bármelyik riválisánál, már az első pillanattól hatalmas tervezési hibákkal gurult pályára, erre rá is megy a teljes szezon.
Robert Kubica sem brillírozott, viszont megbízhatóan teljesített az évad első kétharmadában, ugyanis minden futamon meglátta a kockás zászlót. Az volt a terve, hogy mind a huszonegy versenyt sikeresen befejezi, ezzel is bizonyítva a kétkedőknek. Ez a vágya már nem teljesülhet, mivel az Orosz Nagydíj felénél Kubicát kihívták a bokszba és kénytelen volt leparkolni az FW42-est, pedig annak semmi baja sem volt.
Először hivatalosan is azt kommunikálta a gárda, hogy spórolni szerettek volna az alkatrészekkel a távol-keleti körút előtt, ez pedig rosszul esett az egyszeres futamgyőztesnek. De nem csak neki, a szponzor ugyanis magyarázatot követel, miért kellett egy tökéletesen működő versenyautót kiállítani a versenyből.
„Robert Kubica vasárnapi kiállásával kapcsolatban hivatalosan is magyarázatot követelünk a ROKiT Williams Racing istállótól. Ez alapján bíróság elé is vihetjük az ügyet, hogy kikényszerítsük a csapat szerződésbeli kötelességeinek teljesítését” – írta a Twitteren Joanna Zakrzewska, a PKN Orlen vállalat szóvivője.
Dave Robson, a Williams mérnöke viszont igyekezett más mederbe terelni a kiesés okát. „Problémára bukkantunk George Russell autóján, a jobb első kereket rögzítő csavar nem illeszkedett tökéletesen a helyére. Ezért fékezte el és csapódott a falnak. Sajnos ezért voltunk kénytelenek kivenni a versenyből Robert autóját is, mert nem tudhattuk biztosan, nem ismétlődik-e meg nála is a gond. Az pótalkatrészeknek is híján vagyunk” – fogalmazott Robson.
Kérdés, hogy ez elegendő magyarázat lesz a szponzornak?