Ingataggá vált a helyzet a rutinos német pilóta pályafutásával kapcsolatban. A Renault-nál nem volt maradása (bár a franciák szerződést kínáltak neki, de csak egyetlen évre, Hülkenberg pedig hosszabb távra szeretné elkötelezni magát egy csapathoz), a Haas sem őt szerződtette, lehetőségei egyre csak fogynak, hogy 2020-ban is a mezőny tagja legyen.
Az átlagéletkort tekintve Hülkenberg már egyértelműen az idősebb korosztályhoz tartozik, de ez azért van, mert az utóbbi években egyre gyakrabban tizenévesek kerülhettek be a száguldó cirkuszba, ami mondjuk 25-30 évvel ezelőtt lehetetlen lett volna. Abban az időszakban nem is számítana idősnek harminckét életévével.
„Még elég energia maradt a testemben ahhoz, hogy a Formula-1-ben maradjak, pedig már elmúltam harminc. Most is gyors vagyok, vannak céljaim, amiket szeretnék elérni. Ha már nem szeretném ilyen szinten űzni a sportot, akkor én magam döntenék a távozás mellett” – mondta el Hülkenberg a Königsklasse nevű podcastben.
„Régebben sokkal több felnőtt férfi versenyzett a sportágunkban nagyjából az enyémmel megegyező életkorban, sok volt a harmincas. Ez volt az átlagos kora a pilótáknak. Most viszont sokkal több fiatal kisfiút láthatunk F1-es autó volánjánál, húszas éveik elején már többéves tapasztalattal. Emiatt is hatalmasat változott a sport az utóbbi esztendőkben” – tette hozzá Hülkenberg.
Tény, ha a jelenlegi mezőnyt megnézzük, az élmezőnyben Charles Leclerc és Max Verstappen is igen korán szerzett ülést magának, de Lance Stroll és Lando Norris is tizenévesen kezdte F1-es karrierjét.