DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Leclerc megvédte csapatát a taktikai hiba miatt

Charles Leclerc szerint utólag mindenki okos, amikor számon kérik a Ferrarin, miért hívta be másodszor is kereket cserélni és adta fel a második helyet is a pályán. Akkor az tűnt jó döntésnek.

A két Ferrari volt egyértelműen a leggyorsabb versenygép az Orosz Nagydíj hétvégéjén, normál körülmények között nem lett volna legyőzhető a Vettel-Leclerc páros Szocsiban. Ráadásul a gumistratégia terén is jobban ítélték meg a helyzetet, mint a Mercedes, jobb stratégiát választottak, ezt Lewis Hamilton is utólag elismerte.

A szerencse azonban nem a vörös istállóhoz pártolt, így hiába a remek időmérő, a leggyorsabb autó és a pályán elfoglalt első és második helyezés, végül egyetlen harmadik helyre futotta csak a Scuderiától. A VSC alatt ugyanis Lewis Hamilton jóval kisebb időveszteséggel cserélhetett kereket, ezzel simán Leclerc elé érkezett vissza, aki ráadásul már valamivel kopottabb, közepes keveréken autózott.

Ekkor a monacói még Valtteri Bottas előtt járt, ám Mattia Binottóék úgy gondolták, ezzel teljesen esélytelenek lesznek a friss lágy szettel előttük haladó Lewis Hamilton ellen, így ismét behívták az állva maradt monacói ferrarist, hogy ő is friss, lágy abroncsokkal támadhasson. A Mercedes viszont a harmadik szektorban kiválóan teljesített egész hétvégén, így a célegyenes előtt Bottas mindig el tudott húzni annyira, hogy Leclerc igazi támadási helyzetbe ne is kerülhessen. Ezzel viszont a második hely is elúszott.

A Ferrari alaptaktikája jó volt, de a biztonsági autó mindent felülírt


Hiba volt behívni újra Leclerc-t? Utólag könnyű kritizálni. „Nem volt egyszerű helyzet a csapat számára. Ha továbbra is maradok a már öt-hat nagyon gyors kört megtett közepes keverékű abroncsokon, az óriási hátrányt jelentett volna a friss, lágy szettel autózó riválisokkal szemben, különösen a biztonsági autót követő újraindításnál” – idézi Leclerc-t a Racefans.net szakportál.

„Szerintem a mezőny minden tagja szenved ilyenkor azzal, hogy a Safety Car mögött megfelelő hőmérsékleten tartsa a gumikat. A közepessel még inkább hátrányban lettem volna, ráadásul már kicsit használtak is voltak, ami szintén nem segítette volna az esélyeimet.”

„Úgyhogy nem is akartunk megkockáztatni, hogy esetleg egy pozíciónál még többet elbukunk. Úgy vélem, helyesen döntöttünk. Utólag visszanézve persze mindenki előállhat egy jobb forgatókönyvvel, de akkor, abban a pillanatban jó elhatározásra jutottunk” – védte meg a plusz kerékcserét végrehajtó döntést Leclerc.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: