Duplán fájhatott Sebastian Vettel technikai hibája a Ferrarinak Oroszországban, hiszen ezzel egyrészt elvesztették esélyüket az addig valószínűnek tűnő kettős győzelemre, másrészt a rosszkor érkező virtuális biztonsági autó miatt Charles Leclerc is hátrányba került - így végül a Mercedes könyvelhette el a dupla sikert, az olaszoknak pedig be kellett érniük a dobogó alsó fokával.
Mattia Binotto csapatfőnök elmondta, hogy miért kellett kiállnia Vettelnek. "Az erőforrás hibrid részével volt problémánk, elvesztettünk némi szigetelést és biztonsági okokból azonnal meg kellett állnunk. Sajnálatos, mert száz méterrel arrébb volt a bokszutca, de ez volt a legbiztonságosabb megoldás és az az első" - idézi őt az Autosport.
Azt is hozzátette, hogy van egy külön üzenet arra, ha biztonsági okokból azonnal meg kell állni és most ezt használták - igaz, pontosan nem tudták, hogy mi a baj, ezért azt sem tudhatták biztosra, hogy Vettel veszélyben van-e az esetnél. Erre mondta azt Binotto, hogy a fő a biztonság, a bizonytalan helyzetben ez volt a jó döntés.
Azt is elmondta, hogy az elektronikai meghibásodás ellenére nem kap rajtbüntetést Vettel Japánban, mert a sérült elemből van még egy bevethető a szezon korábbi szakaszából. Michael Masi versenyigazgató pedig azt tette hozzá, hogy mivel elektronikai szempontból nem volt biztonságos a Ferrari, ezért szükség volt a virtuális biztonsági autóra, hogy a megfelelő eljárással vihessék ki onnan az autót.