Az élet néha nagy tréfamester. Toto Wolff és Lewis Hamilton is azt emelte ki az Orosz Nagydíj időmérő edzése után, hogy a Ferrari motorerejével nem tudják jelenleg felvenni a versenyt, Hamilton szerint a Ferrarinak nemhogy parti módja, de már Jet-üzemmódja is van, annyira gyors az egyenesben.
Valóban az első szektor a legerősebb pontja Charles Leclerc pole-pozíciót érő idejének (négy és fél tizedet vert az ötszörös világbajnokra a pálya ezen részén), Hamilton csak a kör végén tudott valamelyest hozni a monacói pilótán. Az első szektorban azonban nem csak Leclerc és Vettel, de még Max Verstappen és Valtteri Bottas is jobbnak bizonyult a britnél.
A beállítások területén mehetett el feltűnően a nagyobb leszorítóerő irányába a Mercedes gyári istállója, ugyanis az azonos motorral versenyző Racing Point- és Williams-pilóták a végsebességi lista legelején találhatóak. A mért ponton Lance Stroll, George Russell és Sergio Perez az első három, de még Robert Kubica is ötödikként zárt.
A táblázat hatodik helyén találjuk az első Ferrari-erőforrást Romain Grosjean Haasában és mögötte hetedikként következik Sebastian Vettel. Valtteri Bottas a tizenkettedik, Lewis Hamilton pedig csak a tizenötödik a listán (úgy, hogy Alexander Albont igazából nem is tekinthetjük mérvadónak), a bajnoki éllovas éppen csak elérte a 320 km/órás tempót. Viszont Charles Leclerc mindössze fél kilométer/órával ment gyorsabban a mért ponton, így tizennegyedik, a köridőt nézve mégis porrá verte a mezőnyt.
Leszögezhetjük, hogy egyrészt a végsebesség nem minden, a motor gyorsulása és vezethetősége is rengeteget számít. Másrészt pedig a beállítások, mivel Stroll 8,3 km/órával előzi meg ugyanazzal az erőforrással Lewis Hamiltont. A Ferrari már közel sem csak jobb motorja miatt jár az élen, hanem legutóbbi, kiválóan sikerült aerodinamikai csomagjának is köszönhetően.