Ahogy az előző három futamon, úgy a Formula-1-es Orosz Nagydíjon is Charles Leclerc várhatta a pole-pozícióból a piros lámpák kialvását. A start után viszont a dupla szélárnyékot tökéletesen kihasználó Sebastian Vettel tört az élre a harmadik helyről, átugorva csapattársát és Lewis Hamiltont is, aki mögé pedig a Valtteri Bottast elkapó Carlos Sainz zárkózott fel. A hátsóbb régiók viszont nem úszták meg baleset nélkül: Romain Grosjean, Antonio Giovinazzi és Daniel Ricciardo ért össze, amit főként a két szélső autó sínylett meg. A Haas franciája ki is esett, az ausztrál Renault-ja is megsérült, de az Alfa Romeo olasz versenyzője is a mezőny végére csúszott. Az eset miatt pályára hajtott a biztonsági autó, a visszajátszásokból pedig az is látszott, hogy Kimi Raikkönen kiugrott a rajtnál – amiért aztán később meg is kapta az áthajtásos büntetését.
Az újraindítást követően maradtak az élen a Ferrarik Vettel, Leclerc sorrendben, a rádión azonban komoly beszélgetés zajlott a pilóták és mérnökeik között. A csapatvezetés ugyanis azt szerette volna, ha Vettel visszaengedi az élre monacói kollégáját, mivel szemlátomást a stratégia része volt, hogy Leclerc szélárnyékot biztosít a németnek a startnál, aki ellen nem is védekezett. A négyszeres világbajnok viszont azzal érvelt, hogy amúgy is megelőzte volna csapattársát, így aztán több környi rádiózgatás után maradt közöttük a sorrend, Vettel pedig a leggyorsabb köröket egymás után szórva három másodpercre el is lépett Leclerc-től. Közben hátrébb a motorcserés büntetés miatt a kilencedik pozícióból induló Max Verstappen kezdte el levadászni az ellenfeleit: Sergio Perezt látványos manőverrel utasította maga mögé – a mexikóit hamarosan Nico Hülkenberg is elkapta –, majd Lando Norrist és Carlos Sainzt is megelőzte.
Ahogy közeledtek a bokszkiállások, Vettel már négy másodperc fölé növelte az előnyét, Hamilton viszont két és félre megközelítette Leclerc-t. A kerékcserék sorát az ifjú monacói indította, majd mivel Vettelt annyival tovább hagyták kint a pályán, a német szervizelése után megfordult a sorrend a ferrarisok között. A nagy fordulat azonban csak ezután következett: Vettel autójában elromlott az MGU-K, így kénytelen volt félreállni. A versenyirányítás VSC-fázist rendelt el, ezt pedig kihasználták a Mercedesek a boksziállásra, így Hamilton át tudta venni a vezetést. Hamarosan azonban az igazi biztonsági autó is pályára hajtott, köszönhetően George Russell falba állásának: szemlátomást a brit Williamsének fékhibája támadt. Erre viszont a Ferrari reagált, kihozták egy újabb cserére Leclerc-t, aki ezzel ugyan Bottasszal szemben is pozíciót veszített, viszont a közepes keveréken rajtoló Mercedesekhez hasonlóan lágy gumival vághatott neki a hajrának.
A safety car bejövetele után Leclerc igyekezett nyomás alá helyezni Bottast, előzési közelségbe azonban nem tudott kerülni a finnhez. Az élen így már nem is változott a sorrend: a leggyorsabb kört is bezsebelő Hamilton nyert, aki így tovább növelte előnyét a vb-összetettben, a Mercedes pedig kettős győzelemnek örülhetett – azaz továbbra is veretlenek Szocsiban. Leclerc-nek be kellett érnie a harmadik hellyel, majd jött a két Red Bull Verstappen, Alexander Albon sorrendben. A középmezőny legjobbja Sainz lett, megelőzve Perezt, míg a top 10-be Norris, az időbüntetést kapó Kevin Magnussen, valamint Hülkenberg fért még be. Az F1-es világbajnoki évad két hét múlva a suzukai Japán Nagydíjjal folytatódik.
A futam végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h33m38.992s |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 3.829s |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 5.212s |
4. | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 14.210s |
5. | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 38.348s |
6. | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 45.889s |
7. | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 48.728s |
8. | Lando Norris | McLaren/Renault | 57.749s |
9. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 58.779s |
10. | Nico Hulkenberg | Renault | 59.841s |
11. | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1m00.821s |
12. | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1m02.496s |
13. | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 1m08.910s |
14. | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m10.076s |
15. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1m13.346s |
Kiesett: | |||
Robert Kubica | Williams/Mercedes | ||
George Russell | Williams/Mercedes | ||
Sebastian Vettel | Ferrari | ||
Daniel Ricciardo | Renault | ||
Romain Grosjean | Haas/Ferrari |