DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Hivatalos: 2021-től újra McLaren-Mercedes

Ismét összeáll egy nagy múltú és sikerű Formula-1-es konstelláció, két év múlva a McLaren a Mercedes motorjait fogja használni. Ahogy a Honda-időszak, úgy a Renault-együttműködés is csak három szezont fog felölelni.

Szocsiban, a pénteki napon előtérbe került egy korábban is megpendített pletyka, mely szerint a McLaren lecseréli motorpartnerét, a Renault-t, amellyel jelentős teljesítményjavulást ért el a Hondával közös évek óta. A brit istálló 2019-ben hosszú ideje legjobb szezonját teljesíti, ha az istálló negyedik helyen végez a konstruktőri bajnokságban, 2012 óta legjobb eredményét szerzi. A megbízhatósági problémák és rajtbüntetések azonban hátráltatják a csapatot, ami miatt a vezetés egy megbízhatóbb erőforrásra váltás felé hajlik.



Ez volt a spekuláció, de egy nappal később, szombaton délelőtt meg is történt a hivatalos bejelentés: első lépésben a McLaren és Renault közölte, nem hosszabbítják meg a 2021-ben lejáró szerződést, második körben a McLaren és a Mercedes adott ki közleményt, hogy 2021-től legalább 2024-ig motorpartneri együttműködésre lépnek.

A McLaren és a Mercedes szövetsége két évtizeden keresztül, 1995 és 2014 között állt fenn, az utolsó éveket leszámítva Woking a német márka gyári istállójaként működött. A partnerek három egyéni (Mika Hakkinen – 1998, 1999, Lewis Hamilton – 2008) és egy konstruktőri (1998) világbajnoki címet szereztek meg közösen. 2015-től kezdve a McLaren három évet töltött a Honda partnereként, a Renault-val pedig szintén hármat fog az újabb váltásig.

A McLaren-Mercedes legsikeresebb éve 1998 volt, egyéni és konstruktőri világbajnoki címmel

„Ez a megegyezés fontos lépés hosszú távú terveinkben, hogy újra sikeresek legyünk a Formula-1-ben” – kommentálta a bejelentést a McLaren első embere, Zak Brown. „A Mercedes a mérce, csapatként és erőforrásként egyaránt, ezért természetes, hogy szorgalmaztuk az új kapcsolat megteremtését a vállalattal utazásunk következő fejezetéhez.”

A Renault a McLaren elvesztésével jelen állás szerint ügyfélcsapat nélkül marad, és Cyril Abiteboul csapatfőnök szavaiból úgy érződik, 2021-ben nincs is szándékukban a saját csapaton kívül másra koncentrálni:

„Ez a döntés összhangban van a Renault víziójával, hogy gyári csapattá váljon, a visszatérés céljával az élmezőnybe” – mondta a francia, kiemelve a Renault-erőforrás szerepét a McLaren teljesítményjavulásában. „Mióta partnerségünk elkezdődött, a McLaren a kilencedikből negyedik pozícióba került a konstruktőri bajnokságban. Evégett nagyon sikeresnek tekintjük az együttműködést. Azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a Renault-nak és a McLarennek különböző ambíciói vannak a jövőre nézve.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: