DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Wolff nem hiszi, hogy egyetlen fejlesztés miatt lett jó a Ferrari

A Scuderia zsinórban harmadik futamgyőzelmét aratta a szezonban, Szingapúrban senki nem számított erre. A Mercedes csapatfőnöke kétli, hogy az új fejlesztési csomag önmagában elég lett volna.

A vörös istállónál mindenki büszke arra, milyen hatalmas fejlődést sikerült hirtelen elérni az új aerodinamikai frissítési csomaggal az SF90-esen, Szingapúrban minden előzetes (negatív) várakozásra rácáfolt Sebastian Vettel és Charles Leclerc, amikor az időmérős siker után végül kettős győzelmet arattak egy olyan pályán, ahol mindenki arra számított, hogy sehol sem lesznek. Vettel azonban elképesztően erős kivezető körével mindenkit meghökkentett a legfontosabb pillanatban.

Szingapúrban a Ferrari teljesen új padlólemezzel, diffúzorral, hátsó vezetőszárnnyal, orrkiképzéssel jelentkezett, ráadásul a rivális „gallérszerű” megoldását is igyekeztek lemásolni. A kanyargós, lassú pályákon egész évben szenvedő Scuderia hirtelen varázsütésre versenyképes lett (leginkább a Hungaroringhez hasonlítva, ami nem egész két hónapja volt), miután a Magyar Nagydíjon Vettel elismerte, hogy a Ferrarik megsemmisítő vereséget szenvedtek.

Wolff nem hiszi, hogy minden ezen az utolsó fejlesztésen múlna a Ferrarinál


Az Ezüst Nyilak csapatfőnöke kételkedik abban, hogy ezt kizárólag a fejlesztési csomag hozta volna meg. „A Ferrari szingapúri feltámadásának nemigen van köze semmiféle fejlesztéshez. Ez a könnyebb történet, amit mindenki mond. Én viszont úgy gondolom, hogy már egy ideje a teljes csomagjuk nagyon erős és most kezdenek igazán összeállni a dolgaik” – idézi Toto Wolffot a Motorsport.com szakoldal.

„Korábban egy körre hangolták be autóikat, ami az időmérő edzésen nagyon erősnek bizonyult, de azt is láthattuk, hogy a versenytempó tekintetében sehol sem voltak. Az egykörös sebességük viszont kiválónak bizonyult. Ha kevesebb ideig lett volna bent a Safety Car (Szingapúrban), akkor a vége felé már a miénk lett volna a jobb autó és valószínűleg esélyünk lett volna a verseny megnyerésére is. Így viszont nem a megfelelő taktikát alkalmaztuk, nem a megfelelő időben hívtuk be a pilótákat kerékcserére.”

„Úgy vélem, látványos javulásuk nem a fejlesztésekről szólt, hanem hogy sikerült kihozniuk a legtöbbet a rendelkezésre álló csomagból. Elképesztően erős motorjuk van, ami nagyon fontos összetevő, mert jóval szélesebb stratégiai lehetőségeket kínál a beállításokat illetően, de ez nem lehet mentség nekünk” – tette hozzá Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: