DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Hülkenberg: Harcos vagyok, nem zavar a bizonytalanság!

„Harcos vagyok!” – jelentette ki Nico Hülkenberg a Szingapúri Nagydíj pénteki edzésnapján, amikor arról kérdezték: befolyásolja-e vezetés közben az a tudat, hogy egyelőre állása és komolynak tűnő F1-es lehetősége sincs 2020-ra az F1-ben.

A németről már augusztus végén, Spa-Francorchamps-ban kiderült, hogy nem maradhat a Renault-nál, ahol Esteban Ocon váltja a következő szezonban, akkor azonban még volt sansza arra, hogy a Haas istállónál köthet ki. Csütörtökön ez az esély is elszállt, amikor az amerikai-brit formáció bejelentette, hogy megtartják Romain Grosjeant is Kevin Magnussen mellett. 

 hulk-portre-20191_1



Mivel Hülkenberg F1-es jövője jelen pillanatban teljesen bizonytalan, gyaníthatóan nem könnyű számára megtartani a teljes koncentrációt, ez pedig tovább nehezítheti a helyzetét a hibákat szigorúan büntető szingapúri városi pályán. „Őszintén szólva, amikor beülök az autóba és lehajtom a sisakom rostélyát, elfelejtek mindent, teljesen kizárom a külvilágot. Nem érzem, hogy különösebb hatással lenne rám a helyzet. Lehet, hogy egy picit most még jobban élvezem a vezetést, mint egyébként” – fogalmazott a pilóta, aki a 8. pozícióban zárta a nyitónapot a délkelet-ázsiai városállam villanyfényben úszó utcáin.

Hülkenberggel kapcsolatban három esélyt emlegetnek a paddockban, ám egyik sem tűnik elérhetőnek. Az egyik sansz a Red Bull lehet, ám ott a vezetőség már jelezte, hogy semmilyen formában nem számolnak a némettel. A Williamsnél Robert Kubica helyének várományosa sem Hülkenberg, sokkal inkább Nicholas Latifi, aki nagyszerűen szerepel idén az F2-ben, tesztpilótaként is ténykedik a grove-i csapatnál, ráadásul befolyásos édesapja a háttérben egy ideje már tesz-vesz a különítmény körül. A lehetőségek közé sorolható az Alfa Romeo is, ahol – talán – Antonio Giovinazzit fúrhatná meg: bár Fred Vasseur csapatfőnök elismerten nagyra értékeli a németet, a Ferrari semmiképp nem akarja elmozdítani a fiókcsapatként kezelt svájciaktól patronáltját, aki mellett Szingapúrban még a Scuderiát irányító Mattia Binotto is felszólalt.

 hulk-szingapur-20191

Minden jel arra utal, hogy Hülkenbergnek - aki 170 nagydíjjal vezeti a legtöbb futamon induló, ám dobogóra sosem jutó pilóták nem túl dicsőséges rangsorát – az évad végén távoznia kell a királykategóriából. Cyril Abiteboul, a versenyző talpára útilaput kötő Renault szakvezetője megvonta a vállát Szingapúrban és kijelentette: nagy értékelik, de nem tudnak segíteni rajta. 

„Számos alkalommal mondtuk, hogy Nico fontos pillére volt a csapat építésének. Nagyszerű pilóta. Óriási profi a pályán kívül is, komoly tapasztalatokkal rendelkezik. Az én szempontomból ez egy befejezetlen biznisz, mind a Renault és Nico, mind Nico és az F1 vonatkozásában. Mást nem tehetek, mint reménykedem benne, hogy megtalálja az útját, de sajnos ennél többet nem tehetek” –fogalmazott a francia szakvezető.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: