Beszámoltunk már róla, hogy a magas légszennyezettség miatt korlátozásokat vezetett be a városállam, hogy az F1-et biztonságosan meg lehessen rendezni. Noha a látási viszonyok egy futam rendezését meg is engednék, de azt is figyelembe kell venni, hogy a mentőhelikopter nem tud akármilyen körülmények között felszállni, szükség esetén.
A helyzetről azóta nem érkezett jelentés, a térség időjárása pedig a megszokottakhoz nézve alakul. 30 °C fölötti hőmérséklet, magas páratartalom és az éjszakai versenyzés jelentette kihívás nehezíti majd a pilóták és a csapatok dolgát.
A helyi idő szerint 16:00-kor elstartoló első szabadedzésen a levegő hőmérséklete bőven 30 fok felett lesz, melynek a hőérzete a szakértők szerint nagyjából 39-40 °C-nak felel majd meg a 60-70%-os páratartalom miatt. Az esti, második gyakorláson, noha addigra lemegy a Nap, szintén hasonló körülményekre számíthatnak majd a helyiek.
A szombati időmérő edzés magyar idő szerint 15:00-kor veszi majd kezdetét, amikor is Szingapúrban 21:00-t mutatnak majd az órák. Ekkor nagyjából 30 °C lesz a levegő hőmérséklete, annak páratartalma pedig jócskán meghaladja majd a 70%-ot, így embert próbáló feladat elé néznek az F1-esek a kvalifikáció napján is.
A vasárnapi versenyre aztán valamivel kedvesebb lesz hozzájuk az időjárás, hiszen a levegő páratartalma ezúttal is 70-80% környékén alakul majd az előrejelzések alapján, viszont a levegő „csak” 29 °C-os lesz a helyi idő szerint 20:10-kor rajtoló versenyen, melynek hőérzete valahol 35 °C körül várható. Nem véletlen tehát, hogy még Kimi Raikkönen is beleült egy -131 °C-os gépezetbe a Szingapúri Nagydíj előtt, így felkészítve testét a Jégember a nem éppen ehhez a klímához szokott európai ember számára.