Pedig az elmúlt hónapokban egyre erősebbé váltak a törekvések a legutóbb 2009-ben engedélyezett versenyalatti tankolás újbóli bevezetésére, különösen miután együttesen állást foglalva a versenyzők is prezentálták szabálymódosítási javaslataikat, amelyek tapasztalatuk szerint mindenki számára élvezetesebbé tennék a futamokat. Pontjaik egyike volt az autók tömegének csökkentése, amit legkönnyebben úgy lehetne elérni, ha a versenyeket nem teletöltött üzemanyagtankkal kellene megkezdeniük.
A Racefans értesülései szerint azonban a Stratégiai Csoport e héten megtartott gyűlésén a döntéshozók véglegesen kihúzták a tankolás visszahozását a 2021-es szabálytervezetből – a fő ellenérvek a szokásosak voltak, néhány csapat a tankolóberendezések miatt a költségek megugrását, valamint a túl kiszámíthatóvá váló versenyeket hozta fel. Az autók tömege csökkentésének más módja nem merült fel, így ezen a területen nem várható komolyabb változás az új korszakra.
Egy másik, ettől független javaslat volt, hogy két szezon múlva már ne kettő, hanem három különféle gumikeveréket kelljen kötelezően használniuk a pilótáknak a száraz versenyeken, ami azt vonná magával, hogy egy helyett kettő kötelező bokszkiállásra lenne szükségük. Végül azonban ez az ötlet sem kapott elegendő támogatást.
Október elején tart egy újabb gyűlést a Stratégiai Csoport, ahol viszont már minden pontban dűlőre kell jutniuk a csapatoknak, valamint az FIA és a FOM tagjainak, hiszen október végén a Motorsport Világtanács már szavaz a végleges 2021-es szabályokról.
A mostani találkozón szó esett az esetleges 2020-as változásokról is, elsősorban a gumikat illetően. Az F1 egy sor eseménydús futamon van túl, így csökkent a vágy arra, hogy komolyabban átalakított keverékeket kérjenek a Pirellitől a következő szezonra.