DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

A Mercedes már érti, mit érzett a Red Bull öt éve

A hibridéra kezdetén a Mercedes-motornak nem volt párja: innen jutottunk el a hétvégi spái futamig, melyen a német istálló szenvedett az egyenesekben. Toto Wolff már tudja, mit érzett a Red Bull 2014/15-ben.

Bár a Mercedesé a legjobb csomag – 145 pont előny a konstruktőri bajnokságban magáért beszél –, a szezon második felére kijelenthető, hogy leghatékonyabb aerodinamikával a Red Bull, a legerősebb motorral pedig a Ferrari rendelkezik. Utóbbit különösen kidomborította a lóerőigényes Spa-Francorchamps-ban tartott Belga Nagydíj, melyen a Mercedes szemmel láthatóan nagy hátrányban volt az egyenesekben. Toto Wolff csapatvezető így értékelte a helyzetet:

„Ha felajánlották volna nekem a második-harmadik helyet Spában, a verseny előtt aláírtam volna. Tisztában voltunk vele, hogy a csomagunk a Ferrarihoz képest az egyenesbeli sebesség miatt alsóbbrendű. Nézzék, ami az 1-es kanyarban és ezt követő egyenesben történt. Sebastian ennél jobban le sem csúszhatott volna az ívről, mégis meg tudott minket előzni” – idézi az Autosport Wolffot, aki a rajtra emlékezett vissza. A Ferrari hibája után Hamilton megkaparintotta a második helyet, de a Kemmel egyenesben Vettel könnyen visszavette a pozíciót.



„Most már kicsit értem, mit érzett a Red Bull ’14-ben és ’15-ben, amikor csak vánszorgott az egyenesekben” – tette hozzá Wolff. Az osztrák vezető nem hiszi, hogy a hétvégi Olasz Nagydíjig csapata az idő rövidsége miatt előrelépést tesz. A belga végeredmény – Lewis Hamilton a leintésig 0,981 másodpercre csökkentette hátrányát a győztes Charles Leclerc-hez képest – azonban bizakodással tölti el, hogy a csapat hazai pályán legyőzheti a Ferrarit.

„Nem hiszem, hogy 15 km/h-t tudunk találni öt nap alatt. De nem panaszkodok, egyszerűen a lehető legjobban kell felkészülnünk Monzára. Tudom, hogy ez a pálya nekünk nem fekszik, a Ferrarinak viszont kedvez, ezért tökéletes munkát kell végeznünk. Úgy tűnik, vasárnap sokkal kisebb a különbség, még a nagy motorerőt igénylő pályákon is. Ezért ha mindent beleadunk, remélhetőleg meg tudjuk nyerni a monzai versenyt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: