Korábban beszámoltunk arról, milyen környezettudatos irányvonalat szabott meg a Formula-1 vezetősége a száguldó cirkusznak. A hibrid erőforrás vagy éppen az alacsony széndioxid-kibocsátás sok benzinvérű rajongónak szitokszó lehet, ám Toto Wolff szerint 2020-hoz közeledve el kell fogadni, hogy a egyszerű, szívó benzinmotorok felett eljárt az idő.
"Minden fenntarthatóvá válik, és a fiatalabb generációkat már nem igazán izgatja a V12. Ezt is figyelembe kell venni. A technológiának köszönhetően a jelenlegi erőforrások a valaha volt leghatékonyabbak és a legerősebbek. Az autók igazi high-tech gépek, amelyek megoldásai bekerülnek az utcai autókba is. Nem hiszem, hogy vissza lehetne forgatni az idő kerekét" - nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke.
Az F1 egyik elképzelése szerint érdemes lenne elmozdulni a szintetikus üzemanyagok felé, és ha ez így történik, arra természetesen a motorgyártóknak is reagálniuk kell, ugyanis új anyagokhoz kellene igazítaniuk a jelenleg kőolajszármazékokhoz kifejlesztett rendszereket. "Az üzemanyag-kompatibilitás fontos szempont. Bármihez is van köze az üzemanyagnak, azt a K+F laboratóriumunkban teszteljük. Az üzemanyagcellák, a vezetékek, a rögzítések mind hétköznapi anyagokból készültek, ezért mindenkit érintene, ha valamilyen anyaggal probléma lenne. De nagy gondot nem jelentene" - árulta el a Racing Point technikai igazgatója, Andy Green.