A vasárnapi hockenheimi esőőrület 30. körében az előző fordulóban kicsúszó Charles Leclerc Ferrarija még mentés alatt állt a 16-os kanyarban, mikor a versenyt vezető Lewis Hamilton a pályának ugyanezen pontján szintén elvesztette az irányítást, és alig méterekkel arrébb koccant a gumifalban. Ekkor érvényben volt a biztonsági autós fázis, ami fokozott óvatosságot követel a versenyzőktől.
Sérült szárnyával Hamilton a pályán átvágva rögtön a bokszutcába hajtott, szabálytalanul, a bóján túl: ezért – sokak által túl enyhének tartott – öt másodperces időbüntetést kapott. A versenyfelügyelők azonban azt illetően nem indítottak vizsgálatot, nem haladt-e Hamilton túl gyorsan a biztonsági autó alatt, és nem ez vezetett balesetéhez. A sajtó Michael Masi versenyigazgatóhoz fordult magyarázatért.
„Meglátásom szerint ez azon esetek egyike, amikor helyén kell kezelni a körülményeket” – idézi Masit a Racefans.net. „Trükkös körülmények voltak egész délután mindenki számára. Mondjuk úgy, hogy ezt is be kell venni az egyenletbe.”
Hamilton egy harmadik vitás esetben is érintett volt: a fenti eseményeket követően indokolatlanul lassan haladt a safety car mögött, a stewardok viszont megállapították, valójában így járt el az előírásoknak megfelelően. Az indoklás meglehetősen homályos volt: „A stewardok azonban megállapították, hogy mivel a 44-es autó saját balesetéből kifolyólag bokszba állt a VSC/safety car fázis során, majd hosszan állt a bokszutcában, egy körrel kevesebbet teljesített a safety car alatt, mint a körülötte levő autók. Ez azt jelentette, hogy kötelező volt a deltaidőt tartania, miközben a körülötte levő autók már a biztonsági autót próbálták biztonságosan utolérni” – olvasható a hivatalos dokumentumban. Masi erre is magyarázatot adott, egy anomáliát említve.
„A versenyzőnek a safety car alatti első két körén tartania kell a deltaidőt, ezt követően pedig felzárkóznia. Az anomália, hogy mindenki más a harmadik körében haladt, így utolérhették a biztonsági autót, Lewis viszont a második körén tartott, így effektíven a deltaidőt kellett figyelembe vennie. Mindenki más már ’versenyzett’, hogy utolérje a sor végét. Beszéltem azóta pár sportszakmai igazgatóval, és egy anomáliáról van szó, melyet korábban nem tapasztaltunk. Ezzel még foglalkoznunk kell” – fejtette ki az ausztrál szakember.