Meglehetősen bizarr szituációba került a Toro Rosso a vasárnapi Brit Nagydíjon. A csapat thai-angol újonca, Alexander Albon a verseny döntő többségében pontszerző helyen haladt, ám egy műszaki hiba miatt az istálló úgy döntött, hogy nem hívja ki a második kerékcserére a pilótát, aki így ugyanazokon a gumikon 39 kört volt kénytelen teljesíteni. Az STR14-es bonyolult elektromos hálózatával akadt probléma, ami miatt a szerelők életveszélybe kerültek volna, ha hozzáérnek az autóhoz.
A hibrid éra kezdetén sajnos előfordult, hogy szerelőket ért áramütés, ezért a száguldó cirkuszban azóta szigorú szabályok uralkodnak az autók megérintése kapcsán. A Honda F1-es versenyigazgatója elmagyarázta a kialakult szituációt.
"Hibajelzést kaptunk a nagyfeszültségű rendszertől, és ha egy ilyen helyzet fennáll, akkor csak a gyújtás lekapcsolása után lehet hozzányúlni az autóhoz. Még mindig keressük a probléma forrását. Ilyenkor mi a jobb döntés: megyünk tovább, vagy a bokszkiállás idejére leállítjuk a rendszert? Arra a kompromisszumra jutottunk, hogy kint maradunk" - nyilatkozta Toyoharu Tanabe.
Albon a 13. körben teljesített első bokszkiállása során még a két renault-s pilóta, Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg között haladt. A páros a 7. és a 10. helyen végzett, így Albon joggal gondolhatja, hogy pontszerző helyeket bukott el. A versenyző a leintést követően további részleteket még nem tudott elárulni a veszélyes problémáról, ám azt hozzátette, kifogásokat nem akar keresni. Az extra hosszúra nyúlt kiállását úgy jellemezte, hogy "még egy kör, és annyi lett volna a gumiknak."
"Láttam, ahogy a karkasz leválik a kerékről. Mégis, úgy gondolom, hogy jó volt a tempónk, egyszerűen csak túl régi gumikon voltunk" - tette hozzá a háromszoros pontszerző.