DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Norris tudta, hogy keménykedhet Hamiltonnal

A rajtnál harmadik helyre felugró Lando Norris volt az első kör egyik hőse a Red Bull Ringen. A brit különösen büszke arra, hogy külső íven megelőzte a világbajnokot az 1-es kanyarban.

Az eleve kiváló, ötödik rajtkockát megszerző Lando Norris álomszerű startot vett az Osztrák Nagydíjon, a harmadik helyre ugrott fel: egy pozíciót Max Verstappen visszafulladása miatt nyert, egyet aztán Lewis Hamilton megelőzésével. Igaz, a fiatal McLaren-pilóta öröme nem tartott sokáig, hiszen még abban a körben visszacsúszott az ötödik helyre.

„Az első kanyar volt a legjobb!” – mondta a lelkes Norris az Autosportnak. A végül hatodikként célba érő brit elmondta, nagyban segítette, hogy az MCL34 erőssége a startolás: „A csapat eddig jó rajtokat produkált, én viszont pár hibát elkövettem az elmúlt versenyeken. Paul Ricardon azonban már jobb voltam, ha nem is elég jó, ezen a hétvégén viszont tényleg erősen indultam.”



„Az 1-es kanyart úgy vettem be, hogy vagy kiszaladok, vagy nem. Bíztam abban, hogy Hamilton nem csinál butaságot. Abban a helyzetben vagyunk, hogy én több kockázatot vállalhatok, mint ő. Ezért megkíséreltem kívülről megkerülni őt az 1-es kanyarban, amit nem volt könnyű végrehajtani” – beszélt arról, hogy tisztában volt vele, ellenfele óvatosabb lesz az adok-kapokban.

„Sajnáltam, hogy végül nem tudtam Lewis előtt maradni, aki nagyon gyors volt az egyenesekben, ami kicsit frusztrált is. De ha ezt leszámítjuk, akkor mi voltunk jobbak az első körben, ami szép dolog. Ezután kontrolláltuk a versenyt és megelőztünk egy Alfát (Kimi Raikkönent), és magabiztosak voltunk a tempónkat illetően, takarékoskodtuk a gumikkal és elautóztunk a végéig” – mondta Norris, aki a felzárkózó Verstappennel is összecsapott. „Max eleinte küszködött, hogy megelőzzön, végül mégis ő nyerte a versenyt. Ebből látható, milyen nagy előny volt az autójukban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: