DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Bottas: A rajt volt a legjobb lehetőségem

Lewis Hamilton a Francia Nagydíjon sem talált legyőzőre, és idei hatodik győzelmét aratta. Mellé Valtteri Bottas és a Ferrarit vezető Charles Leclerc állhatott fel a dobogóra.

Hatodik alkalommal végzett első két helyen a Mercedes az idei esztendőben, így a csapat tovább növelte előnyét a bajnoki pontversenyben a többiekkel szemben. A rajtot követően szinte azonnal megmerevedtek a frontvonalak, nagy harc nem alakult ki az élmezőnyben.

Lewis Hamilton Kanada után ismét győzelmet ünnepelhetett: „Nagyon jó hétvégénk volt. Régóta versenyzem, de sosem unom meg ezt az érzést. Minden versenyen ott van a kihívás, ahol feszegetni kell a határainkat, de nem tudnám ezt így csinálni a csapat nélkül. Ne legyetek szégyenlősek, ezt nektek köszönhetem, és minden gyárban dolgozó munkatársnak. Együtt írjuk a történelmet. Büszke vagyok rá, hogy részese lehetek ennek a csapatnak, és Valtteri is remek munkát végzett ezen a hétvégén.”

„Nagyon meleg volt, egyáltalán nem volt könnyű. Mindig történnek dolgok a futam során, a hőmérséklet is magas, kopnak a gumik, használódnak el az alkatrészek, figyelni kell a gumikra az üzemanyagra” – zárta nyilatkozatát a brit.

top3_1



Csapattársa Valtteri Bottas negyedszer látta meg idén másodikként a kockás zászlót, és tovább erősítette pozícióját a bajnoki tabellán: „Nem sok minden történt velem, a rajt volt a legjobb lehetőség, de nem sikerült elkapnom Lewist. Gyorsabb volt nálam, mindent összevetve nem tudtam tartani vele a lépést. Ki kell elemeznem, hogy ez miért volt így, de büszke vagyok a csapatra és magamra is. Gyors volt ma is és tegnap is, de nem legyőzhetetlen Lewis, csak keményebben kell dolgoznom.”

Leclerc-nek a rajtnál meg kellett küzdenie Max Verstappennel, hogy ne veszítse el a dobogót, de utána semmi nem veszélyeztette abban, hogy megszerezze élete harmadik F1-es trófeáját: „Mindent beleadtam, az első szakasz rendben volt, de nem tudtam tartani a lépést a Mercedesekkel, a másodikban pedig már minden arról szólt, hogy a gumikat menedzseljem. Ez jól is sikerült, a végén pedig közel kerültem Valtterihez, aki szenvedett az abroncsokkal. Láttam a lehetőséget, hogy megelőzzem, de nem volt sajnos annyi kör hátra, hogy megpróbálkozhassak az előzéssel. Az utolsó két körben gyorsan zárkóztam fel rá, és hittem az utolsó méterekig a megelőzésében.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: