DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Hamilton Vettel büntetésével újabb rekordot ért el – Kanadai Nagydíj statisztikák

Noha Sebastian Vettelt intették le a kockás zászlóval elsőként, egy öt másodperces büntetésnek köszönhetően Lewis Hamilton nyerte meg a 2019-es Formula-1-es világbajnokság hetedik versenyét, a Kanadai Nagydíjat. A brit fölénye eddig is tetemes volt a pontversenyben, de Vettel büntetésével és csapattársa, Valtteri Bottas gyenge formájával nehezen behozhatóvá vált az előnye.

Az első rajkockát a szombati időmérő edzésen Sebastian Vettel szerezte meg parádés teljesítményt mutatva. A német megőrizte a vezetést a rajtot követően is, és csak néhány kör erejéig engedte ki a kezéből, amikor a csapattársa, Charles Leclerc a későbbi bokszkiállása miatt hat körön át vezetett. A négyszeres világbajnok képes volt a futam végéig maga mögött tartani Lewis Hamiltont, akinek a Mercedes-versenyautója egyértelműen gyorsabb volt a táv második részében a kemény keveréken.

A 48. körben Vettel a hármas kanyarhoz érve kissé későn fékezett, és ki kellett engednie a Ferrariját a fűre. Noha ezzel időt veszített, és a mögötte szorosan autózó Hamiltonnak sem okozott kárt, a versenybírák öt másodperccel büntetéssel sújtották, aminek következtében a győzelemért járó trófeát a brit vehette át. Hamilton ezzel megszerezte hetedik győzelmét Kanadában, amellyel beállította Michael Schumacher rekordját a Kanadai Nagydíjak történetében.

Új körrekord – Valtteri Bottas regisztrálta a verseny leggyorsabb körét. A finn 1:13,078-as körével nemcsak a vasárnapi verseny leggyorsabb körét futotta meg, de Rubens Barrichello körrekordját is átadta a múltnak, amelyet a brazil még a 2004-es Kanadai Nagydíjon állított fel a Ferrari színeiben. Bottas a legjobb körért járó pontot a Mercedes taktikai húzásának köszönheti: mivel a mögötte autózó Max Verstappennel szemben több mint egy kiállásnyi előnye volt, a Mercedes behívta a bokszba, hogy három körrel a verseny vége előtt friss gumikat adjon versenyzőjének.

A gyors Leclerc – Noha a futam elején nem érezte teljesen kényelmesen magát a Pirelli C4-es keverékén, a verseny második felében új erőre kapott a monacói versenyző a C3-as abroncson, amely a három abroncs közül a kemény keverék volt Kanadában. Ezt bizonyítva ő futotta meg a verseny második leggyorsabb körét a jóval frissebb és lágyabb gumikkal közlekedő Bottas mögött. A Ferrari újoncának 1:14.356-os köre közel fél másodperccel volt gyorsabb, mint a versenyben előtte végző Sebastian Vettel és Lewis Hamilton legjobb köre. Ehhez persze némileg hozzájárult az is, hogy csapattársához képest hét, Hamiltonhoz képest pedig öt körrel később kapta meg a második etapjára a gumikat, miután az olaszok kitolták a kerékcseréjét.

Mégsem olyan rosszak – Noha a Williams csapat ebben az évben nem tündököl autójának sebességével, egy területen mégis kiválóan dolgoznak. Robert Kubica második kiállása során a brit versenyistálló a leggyorsabb kerékcserét teljesítette az egész futam alatt. A szerelőknek mindössze két másodpercre volt szükségük a négy kerék lecseréléséhez, amellyel nemcsak a Kanadai Nagydíj, de az eddigi hét futam leggyorsabb kerékcseréjét is produkálták. A Williams egyébként Monacóban is a leggyorsabbnak bizonyult e tekintetben, amit méghozzá szintén Robert Kubicával értek el. Akkor 2,07 másodpercre volt szükségük a munkálat elvégzéséhez.

Három nemzetiség – Sebastian Vettel vitatott büntetését, amely miatt a német megérdemelt győzelme Lewis Hamiltonhoz került, a német Gerd Ennser, a holland Mathieu Remmerie és az olasz Emanuele Pirro hozta meg.

Hat csapat – A szezon hetedik állomásának számító Kanadai Nagydíjon hat alakulat szerzett pontot. A Ferrari, a Mercedes, a Renault és az Aston Martin Red Bull Racing két-két autójával végzett az első tízben, míg a Toro Rosso és a Racing Point egy autóval tudta gyarapítani pontjainak a számát.

Csalódás – Azok után, hogy a McLaren mindkét pilótája beverekedte magát a szombati időmérő edzés harmadik szekciójába, a vasárnapi versenyen egyikőjük sem tudott pontot szerezni.  Carlos Sainz csak a tizenötödik helyen végzett, miután a harmadik körben egy nem tervezett kiállást volt kénytelen megejteni. A spanyol autójának egyik, a fékeket hűtő csatornájába egy fólia ragadt, a túlmelegedés miatt így azonnal a bokszba kellett hajtania, ezét a hetven körös futam hatvanhét körét ugyanazon a szett abroncson kellett teljesítenie. Csapattársa, Lando Norris autójának bal hátulja a futam hetedik körében lángra kapott. A brit nem érintette a falat az incidenst megelőzően, a probléma okát még vizsgálja a csapat.

Két kieső – A 2019-es Kanadai Nagydíjat két pilótának nem sikerült befejezni. Lando Norris a nyolcadik, míg Alexander Albon az ötvenkilencedik körben esett ki a hetven körös versenyből.

Giovinazzi – A kanadai pálya négy pilóta, az idei szezon négy újonca számára volt új terület, ugyanis egyikőjük sem versenyzett még semmilyen kategóriában a trükkös pályán. Közülük a már említett páros, Lando Norris és Alexander Albon kiestek. George Russell a tizenhatodik helyen ért célba, Antonio Giovinazzi pedig a tizenharmadik pozícióban, megszerezve ezzel a legjobb újoncnak járó képletes címet.



Kettő és négy – Charles Leclerc harmadik helyével megszerezte idei és valójában egész karrierjének a második dobogós helyezését. Sebastian Vettel az eddigi hét futam során négy alkalommal állt dobogón, kétszer harmadik, egyszer második lett, illetve egy újabb második helyet regisztrált Kanadában azzal, hogy a büntetés miatt elvették a győzelmet tőle.

Egy volt a menő! –  Valamennyi pilóta az egy kiállás mellett szavazott. Noha a piros vonallal ellátott lágy abroncs magas kopást mutatott már a pénteki edzéseken is, a közepes és a kemény keverék tartósnak bizonyult, így a Pirelli által leggyorsabbnak jósolt egy kiállásos stratégia mellett tette le a voksát a többség. Csak Robert Kubica és Kimi Räikkönen választotta a két kiállást, illetve Valtteri Bottas látogatta meg a csapatát két alkalommal, de a finn második bokszba hajtása taktikai elem volt azért, hogy meg tudja futni a futam leggyorsabb körét.

Már hatszoros? – Lewis Hamilton vitatott győzelmével tovább növelte előnyét a pontversenyben. A brit huszonkilenc ponttal vezet csapattársa, Valtteri Bottas előtt, a harmadik helyezett Sebastian Vettel hátránya pedig már hatvankét pont. Noha még tizennégy állomás vár a mezőnyre a hét eddigi futamot követően, a Mercedes lehengerlő gumikezelése kevés reményt ad arra, hogy a bajnoki csata bármennyire is szorossá váljon.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: