Ferrari versus Mercedes. A sport jelenlegi két meghatározó csapata a tegnapi időmérőn újra egymásnak feszült, ahogyan tették azt az évad korábbi részében Azerbajdzsánban és Bahreinben. Vettel és Hamilton leggyorsabb köreinek összevetése mutatja, hogy autóik, a Ferrari SF90 és a Mercedes W10 egymáshoz képesti erősségei és gyengeségei követik azt a mintát, amelyet ebben a szezonban megszokhattunk. A Mercedes kimagasló kanyarsebességet mutat, míg a Ferrari lehengerlő az egyenesekben.
Az edzés utolsó másodperceiben Vettel elhappolta az első rajtkockát Hamiltontól, a német köre pontosan 206 ezredmásodperccel volt gyorsabb a brit leggyorsabb körénél. Az első szektorban Hamilton volt gyorsabb, a 19.323-as szektorideje azonban mindössze 0.034 másodperccel volt gyorsabb Vettelénél. A második szektorban szintén a regnáló bajnok regisztrálta a jobb időt, a 22.369-es szektorideje 0.058 másodperccel bizonyult jobbnak Vettelénél. A pálya utolsó részében a német - kihasználva a Ferrari végsebességét - 28.449-et regisztrált, amely egészen pontosan 0.234 másodperccel volt jobb, mint ellenfele ideje.
A 4361 méter hosszú montreali pálya összesen tizennégy kanyart tartalmaz, amelyek közül hármat padlógázon teljesítenek. Ezek, az ötös, tizenegyes és tizenkettes kanyar valójában csak ívek, töréspontok, csak a Nemzetközi Automobil Szövetség, az FIA a pályán való könnyebb eligazodás miatt kanyarként regisztrálja. A tizenegy ’valódi’ kanyar közül Hamilton tízben volt gyorsabb Vettelnél. A német csak a tízes hajtűkanyart vette be gyorsabban, mint a brit ellenfele. A GPS-adatok mutatják, hogy összességében itt valóban a Ferrari volt gyorsabb, de a kanyar csúcspontjánál Vettel sebessége 59 km/h-re csökkent, Hamilton azonban csak 64 km/h-ra esett vissza.
Apex speed (kph) | Sebastian Vettel | Lewis Hamilton |
1-es kanyar | 162 | 167 |
2 | 85 | 91 |
3 | 147 | 149 |
4 | 170 | 174 |
5 | 265 | 265 |
6 | 109 | 116 |
7 | 149 | 153 |
8 | 121 | 127 |
9 | 148 | 154 |
10 | 59 | 64 |
11 | 182 | 182 |
12 | 251 | 248 |
13 | 144 | 144 |
14 | 146 | 149 |
A leggyorsabb köreiken Vettel végsebessége a hátsó egyenes végén 333.3 km/h volt, míg Hamilton továbbfejlesztett Mercedes erőforrása 327 km/h-s végsebességet produkált. A különbség nem feltétlen a motorok teljesítményében keresendő, sokkal inkább az SF90 aerodinamikai koncepciójában. A többi mért ponton regisztrált csúcssebesség is mutatja a Ferrari fölényét az egyenesekben. A sebességeket a szektorok végén és a hátsó egyenesben mérik, valamennyi ponton a Ferrari mutatta a legmagasabb sebességet. Az olaszok kisebb leszorító erőre építenek, ami miatt veszítenek a kanyarokban a Mercedesszel szemben. Amíg ez sok pályán nagy hátrányban bizonyul, úgy Montreálban ezt ki tudják használni, a kanadai pálya hosszú egyeneseiben ugyanis az alacsony légellenállásnak köszönhetően sokat nyernek.