A tegnapi időmérő edzésen Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak, megszerezve idei első pole-pozícióját. A német legutoljára a 2018-as Német Nagydíjon indulhatott az első rajtkockából. Az edzés izgalmaihoz nemcsak a Ferrari és Mercedes öldöklő párbaja járult hozzá, hanem Kevin Magnussen balesete is. A dán versenyző nem tisztelte eléggé a bajnokok falát az edzés második részében, és a falban kötött ki, ezzel pedig több pilótát fosztott meg a javítás lehetőségétől. Többek között Max Verstappen is pórul járt, a holland ugyanis nem tudta befejezni az utolsó gyorskörét, és kiesett a második edzésszekcióban.
Könyörtelen falak
Abszolút körrekord – Sebastian Vettel tegnapi 1:10,240-es körideje, amellyel megszerezte az első rajkockát a mai futamra, a valaha futott leggyorsabb kör volt Montrealban. A körrekordot azonban egy másik Ferrari-pilóta tartja. Rubens Barrichello a 2004-es Kanadai Nagydíjon állította fel azt az 1:13,622-es időt, amely azóta is a leggyorsabb versenykör.
Üzemanyag – A kanadai pálya az intenzív kigyorsításai, hosszú egyenesei, mély fékezései miatt az évad során az egyik legmagasabb üzemanyag-fogyasztáshoz vezet. A tavalyi futamon annak a pilótának, aki a legkevesebb üzemanyaggal teljesítette a versenytávot, összesen 102,9 kg benzinre volt szüksége, míg a legszomjasabb autó 104,8 kg-ot égetett el. A mai futamon legfeljebb 110 kg benzint használhatnak a pilóták.
DRS – Összesen három DRS-zóna áll a pilóták rendelkezésére a mai Kanadai Nagydíjon. Az első a hetes kanyar után 95 méterrel, a második a tizenkettes kanyar előtt 155 méterrel a hátsó, hosszú egyenesben, míg a harmadik zóna, ahol a versenyzők aktivizálhatják az állítható hátsó szárnyukat, 70 méterrel a tizennégyes kanyar után kezdődik.
70 kör – A 4361 méter hosszú pályán 70 kört kell teljesíteni a versenyzőknek ahhoz, hogy megtegyék a 305,207 km-es versenytávot.
Változások – A pálya az új bokszkomplexum mellett több változáson esett át. A kettes kanyarban új utcai víznyelőt helyeztek el, megújították a négyes kanyartól egészen a tízes kanyarig a betonfalakat és a kerítéseket. A tízes kanyart kiszélesítették, a tizenhármas fordulónál pedig a védőkorlátot betonfalra cserélték le.
Kanada jubilál
221 – Sebastian Vettel tegnapi kimagasló teljesítményévével a 221. első rajthelyet szerezte meg a Ferrari számára. Az olaszok az idei második pole-pozíciójukat könyvelhették el, miután Charles Leclerc az idei második futam, a Bahreini Nagydíj időmérő edzésén a leggyorsabbnak bizonyult.
Jubilálás – A mai Kanadai Nagydíj az ötvenedik futam lesz a távoli országban. Kanada 1967-ben rendezte a legelső nagydíját, és azóta mindössze három alkalommal hiányzott a versenynaptárról. Az első futamot Mosport Parkban tartották, és az ausztrál Jack Brabham nyerte meg. Ezen a helyszínen még hét versenyt rendeztek, másik kettőt pedig Mont-Tremblant-ban. 1978-ban költözött át a verseny a montreali mesterséges szigetre.
Debütálás – Összesen négy pilóta teljesíti ma első versenyét a Kanadai Nagydíjon. George Russell, Antonio Giovinazzi, Lando Norris és Alxander Albon még soha sem ment utánpótlás szériában sem a különleges aszfaltcsíkon, ami valójában nem meglepő, ugyanis a Formula-1 betétszériái rendszerint amerikai sorozatok.
Különleges helyszín – Hat pilóta számára egészen biztosan különleges helyszín Montreal. Lewis Hamilton, Robert Kubica, Daniel Ricciardo, Thierry Boutsen, GIlles Villeneuve és Jean Alesi mindannyian Kanadában szerezték életük első Formula-1-es győzelmét.
Montreal uralkodója – Michael Schumacher nyert a legtöbb alkalommal Kanadában, a német összesen hétszer bizonyult a leggyorsabbnak. Ha sikerülne ma nyernie Lewis Hamiltonnak, akkor beállítaná a hétszeres bajnok rekordját. A két pilóta közötti hasonlóság, hogy mind a ketten két-két csapat színeiben szerezték meg a győzelmeiket Kanadában. Schumacher egy alkalommal a Benettonnal, a másik hat alkalommal a Ferrarival nem talált legyőzőre, míg Hamilton három-három győzelmet regisztrált a McLarennel és a Mercedesszel.
Rajtpozíciók – Noha az előzés nagyon is lehetséges a montreali aszfaltcsík hosszú egyenesei és lassú kanyarjai miatt, mégis fontosnak bizonyult az első rajtpozíció a nagydíj története során. Az eddigi 39 futamból, amelyet Montrealban tartottak, tizenkilencet nyertek meg az első rajtkockából indulva, az elmúlt hat év során pedig ez ötször sikerült. Daniel Ricciardo tűnik ki ebben a tekintetben, az ausztrál ugyanis 2014-ben úgy szerezte meg a nyertesnek járó trófeát, hogy hatodikként indult el a futamon. A Ligier pilótája, Jacques Laffite az abszolút rekordtartó ebben az értelemben, ugyanis neki a tizedik helyről sikerült nyerni.
Bravó! – A McLaren egész hétvégén meggyőző teljesítményt mutatott mind egykörön, mind a versenyszimuláció során. Az időmérő edzés végén Lando Norris a nyolcadik, Carlos Sainz a kilencedik helyet szerezte meg. A spanyol azonban kapott egy három rajthelyes büntetést, amiért feltartotta Alexander Albont, így csak a tizenkettedik helyről várhatja a piros lámpák kialvását.