DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Még tovább csúszhat a 2021-es szabályok elfogadása

Sajtóhírek szerint az F1-es istállók Montrealban megállapodtak arról, hogy októberig még dolgoznak a technikai előírásokon – az viszont valószínű, hogy mindenképp jön a költséglimit.

Úgy tűnik, csak nem bírnak dűlőre jutni a 2021-re tervezett nagy szabályváltoztatási csomaggal az illetékesek: többszöri halasztás után nemrég még abban állapodtak meg a Formula-1-es csapatok, hogy legkésőbb június végéig határoznak az előírásokról. A múlt héten meg is mutatták az istállóknak a terveket, ám a Motorsport.com úgy tudja, ezek után Montrealban ismét összeültek a csapatok, és megállapodtak abban, hogy néhány hónapig, egész konkrétan októberig még dolgozni fognak az előírásokon – pedig eredetileg az volt a szándék, hogy a Motorsport Világtanács jövő pénteki ülésén el is fogadják a csomagot.

f1-redbull-monaco-1



A szabályváltoztatásokra – amelyek főként a karosszériát érinthetik majd –  június után már egyhangúlag az összes alakulatnak rá kell bólintania, éppen ezért érdekes az a híresztelés, hogy a Renault-nak voltak azért aggályai a halasztással kapcsolatban. Mindenesetre úgy hírlik, Jean Todt FIA-elnök alá készül íratni egy dokumentumot a csapatokkal, amely révén a Motorsport Világtanács is elfogadhatja az újabb késést. A halasztás egyébként indokolt lehet: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint például az ördög a részletekben rejlik, így fontos, hogy minden apróságot kidolgozzanak a 2021-es előírások kapcsán.

Mindez a csúszás ugyanakkor csak a technikai szabályokra vonatkozik, néhány napja már mi is beszámoltunk arról, a Liberty Mediának milyen elképzelései lehetnek a versenyhétvégék átalakítását és a sportszabályokat illetően. Ehhez jön még hozzá ugyancsak a Motorsport.com értesülése, miszerint 2021-ben érkezhet a már régóta rebesgetett költségsapka, amely 175 millió dollárban határozná meg a csapatok költését. Ebbe az összegbe nem tartozik bele azonban a pilóták fizetése, a marketing- és az erőforrásokkal kapcsolatos költségek.

Állítólag ez egy kompromisszumos érték, hiszen korábban azt tervezték, hogy magasabb limitről indulva viszik egyre lejjebb a határt. Csak viszonyításképp: a nagycsapatok nagyjából évi 220-250 millió dollárt költenek a költséglimit hatálya alá eső területeken, azaz a csökkenés nem lenne drámai – igaz, a középcsapatok bíznak benne, hogy akár 150 millió dollárig is lejjebb vihetik a plafont. Az FIA-nál bíznak benne, hogy megfelelően tudják majd ellenőrizni a költséglimit betartását, ha pedig valaki vét a szabályok ellen, az pontlevonásra vagy akár az F1-es licenc megvonására is számíthat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: