A délutáni gyakorlás csak 30 percig folyt a megszokott medrében Montrealban: a két Mercedes hamar a tabella élére állt Hamilton vezetésével, a brit azonban néhány kör elteltével már jóval kényelmetlenebb helyzetben találta magát, mozgó jobb hátsó kerékkel és sérült felfüggesztéssel kocogva vissza a bokszba. A címvédő a 8-9-es sikánnál hibázott, a kijáratnál lekoccolva a falat, amit autója igencsak megérzett. Ezt követően már nem is tudott visszatérni a pályára, a szerelői elkezdték szétszedni az autó hátulját, és a váltót is kivették – büntetés viszont még nem járna az esetleges cseréért, hiszen pénteken még nem kell a számon tartott egységeket használni. Hamilton mindenesetre így csupán nyolc megtett körrel zárta a délutánt, végül a 6. helyen zárt, és kimaradt a hosszú etapok és a gumik élettartamának teszteléséből.
Pár perccel az ő hibája után Max Verstappen is hasonlóan járt, ő a célegyenesbe kanyarodva a Bajnokok falát vette érintőre jobb első kerekével, miközben éppen Pierre Gasly nyomában haladt. Számára ez kevesebb bonyodalommal járt, az edzés utolsó harmadára vissza tudott térni. Volt még egy időveszteséges pilóta Antonio Giovinazzi személyében: az olasz későn kezdte meg a munkát, az első edzésen történt balesete után most csak az utolsó fél órára tudott a pályára hajtani megjavított autójával.
A lágy gumik felkerülésével hamar elkezdtek szállingózni a Hamiltonénál erősebb köridők, gyors egymásutánban előbb Valtteri Bottas, majd Sebastian Vettel, végül Charles Leclerc került az élre, és a monacói ott is maradt, 1:12,177-es legjobb eredménnyel zárva, amikor az edzés felénél elkezdődött a feltankolt autókkal való gyakorlás. Mivel Gasly sem futott erős időt, a középmezőny néhány tagja találta magát szokatlanul előkelő pozícióban: Carlos Sainz 4., Kevin Magnussen 5. lett, de még a 10. helyezett Lance Stroll is egy másodpercen belül maradt az etalonhoz képest, azaz most szorosabb állás alakult ki, mint délelőtt.
A hosszú etapok során több pilóta is a lágy gumik igen gyors kopására panaszkodott – ez az a keverék, amelyből minden csapat a legtöbbet választotta a hétvégére, ráadásul vasárnapra még melegebb hőmérsékleti értékek várhatók, ami tovább nehezítheti a kezelésüket.
A hétvége programja szombaton közép-európai idő szerint 17 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel, az időmérőt pedig 20 órai kezdettel rendezik.
A gyakorlásról készült élő szöveges közvetítésünk ide kattintva nézhető vissza.
A második szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:12.177 | 39 | |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:12.251 | 0.074 | 38 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:12.311 | 0.134 | 46 |
4 | Carlos Sainz | McLaren-Renault | 1:12.553 | 0.376 | 45 |
5 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:12.935 | 0.758 | 41 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:12.938 | 0.761 | 8 |
7 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:13.003 | 0.826 | 39 |
8 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:13.016 | 0.839 | 40 |
9 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:13.168 | 0.991 | 42 |
10 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:13.171 | 0.994 | 37 |
11 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:13.249 | 1.072 | 38 |
12 | Pierre Gasly | Red Bull-Honda | 1:13.345 | 1.168 | 38 |
13 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:13.388 | 1.211 | 22 |
14 | Alexander Albon | Toro Rosso-Honda | 1:13.436 | 1.259 | 45 |
15 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Honda | 1:13.521 | 1.344 | 40 |
16 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.542 | 1.365 | 41 |
17 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:13.598 | 1.421 | 39 |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.870 | 2.693 | 16 |
19 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:15.036 | 2.859 | 36 |
20 | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:15.287 | 3.110 | 44 |