Az idei szezonban kismértékben újra emelték az autókat minimumtömegét: egy jelenlegi Formula-1-es gép szárazon, de a versenyzővel együtt 740 kilogrammot nyom. Alig egy évtizeddel ezelőtt a limit (szintén versenyzővel) csupán 605 kg volt.
„Érzékeny vagyok mindenre, aminek köze van a tömeghez” – mondta a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul az Auto Hebdónak. A francia szerint a jelenlegi versenygépek hiába gyorsak, túlságosan nehezek, ami a látványra nyomja rá bélyegét. „A súly és tömeg emelése általában helytelen dolog, ami a Formula-1-ben is igaz. Rendszeresen harcolok ezért az ügyért: a tömeg csökkentéséért, ami a vezetési élménynek, de a show-nak is jót tenne.”
„A mai autók nem eléggé látványosak, abból az okból kifolyólag, hogy túl nehezek. De ebben nem értünk egyet valamennyien. Toto Wolffnak tipikusan eltérő a véleménye. Én személy szerint azonban azt gondolom, az autóknak erősebbnek és könnyebbnek kellene lenniük” – mondta a Renault-főnök. A 2014 óta megfigyelhető rendszeres minimumsúly-növelés oka a nehéz hibrid rendszerekkel és a méretekkel magyarázható. 2017-ben például, amikor agresszívabb kinézetet kaptak a versenygépek, a limit 702-ről 728 kg-ra emelkedett.
Abiteboul nem csupán a levegőbe beszélt, kézzelfogható példával magyarázta, hogyan hat ki a látványra a Formula-1-es autók tömege: „A barcelonai harmadik szektorban, a sikánban látható, hogy a modern, testes F1-es gépek csak ülnek. Abban a szektorban a versenyzőnek nem kell küzdenie, ami rossz dolog, mert azt a benyomást kelti, hogy bárki utánuk tudná csinálni. Ami persze, hogy nem igaz. Az F1-nek vissza kellene állítania azt az érzetet, hogy nehéz, vizuális értelemben is, a nézők és tévénézők számára. Az embereknek azt kell érezniük, hogy kivételes dolgot látnak, amire csak kevesen képesek” – magyarázta.