Flavio Briatore, a Benetton és Renault egykori csapatfőnöke mostanában az olasz média első számú Ferrari-ügyi szakértője lett. Gyakran beszél kritikusan a Scuderia idei kisiklásairól, és nem meglepő, hogy a Monacói Nagydíjon az időmérő stratégiai baklövése – amely a bokszban maradó Charles Leclerc kieséséhez és csupán 15. rajthelyezéséhez vezetett – is kiverte nála a biztosítékot:
„Nem, nem és nem, én soha nem követtem volna el egy ekkora bakit” – mondta a Rai 1 rádiónak Briatore, aki csaknem két évtizeden át vezetett F1-es csapatokat. „De még a fiam sem csinálta volna ezt meg. Monte-Carlo olyan pálya, ahol másodpercekkel változik a köridő, nem tizedekkel. A sebesség emelkedik, ezért a versenyzőket muszáj kint tartani.”
Az olasz ezek ellenére hisz abban, hogy a Ferrari talpra tud állni, mivel érzése szerint az autóban bőven van még kiaknázható potenciál: „A Ferrari nem lassú, a többiek azok, akik megerősödtek. Az aerodinamikával vannak bajban évek óta, bizakodjunk, hogy meg tudják oldani” – zárt együttérzően Briatore.
Monaco után az olasz sajtó is hevesen támadta a Ferrarit, felmerült egy olyan elmélet, mely szerint a sorozatos, csapathoz kötődő kudarcok miatt Leclerc menekülőre fogja Maranellóból. A 21 éves pilótától a Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri nyilvánosan kért bocsánatot.