A Monacói Nagydíjon az F1-esek élmezőnye mindössze egyszer állt ki kerékcserére, mindezt ráadásul a tizedik körben, amikor a Leclerc-baleset következtében törmelék került a pályára, így pedig be kellett küldeni a Safety Cart. Ugyanígy tett Lewis Hamilton is, csak míg ő közepes gumikat kapott, mögötte Max Verstappen és Sebastian Vettel keményeket kapott, annak érdekében, hogy gond nélkül be tudják fejezni a versenyt.
A verseny végén ez a taktika vissza is ütött Hamiltonnak, így a leintéshez közeledve jelentősen lelassult, magára húzva az említett riválisokat. Az angol vb-címvédő, bár megnyerte a versenyt, egyszerű dolga az elfogyó gumik miatt semmiképp nem volt.
„Úgy kalkuláltunk, hogy a közepes gumi is elég lesz” - magyarázta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a verseny után. „Ha a 15-16. körben jöttünk volna a bokszba, elég is lett volna. Úgy, hogy az élen voltunk, ez egy viszonylag egyszerű stratégia volt, nem is tűnt különösebben extrémnek. 20 kör után viszont láttuk, hogy a bal első szemcsésedik, Lewis pedig elkezdett panaszkodni az alulkormányzottság miatt. Aggódtam is, hogy fog még 40 kört kibírni a gumi, de azzal megnyugtattak, hogy ami itt 40 kör, az máshol csak 20.”
Persze nem volt ennyire egyszerű a helyzet. „Tudtuk, hogy nagy vállalás lesz, 20 körrel a vége előtt pedig már nem is volt semmi a gumin. 0 százalék. Láthattuk, hogy lassú kanyarokban mennyire alulkormányzott volt az autó, a Loewsben alig fordult például.”
Azzal, hogy Hamilton nyert, Bottas pedig csak haramdik lett, előbbi előnye 17 pontra hízott a vb-tabellán.