Az FIA Sportszabályzata alapján a 2021-es előíráscsomagot júniusban kellene végső formájában nyilvánosságra hozni. A csapatok szerint viszont ebben az esetben a nagyobb költségvetésből gazdálkodó istállók előnyben lennének, ők tudnának több erőforrást összpontosítani a 2021-es projektre, miközben párhuzamosan a 2019-es és a 2020-as autón is dolgoznak, azaz a jelenlegi élmezőny átvihetné előnyét a szabályok következő ciklusába is.
Éppen ezért merült fel az ötlet, hogy az új szabálycsomag véglegesítését a nyár közepi időpontról csúsztatják, akár december közepére. Ehhez minden csapat egyöntetű támogatására van szükség.
A motorsport.com szerint Bakuban összeültek az érintettek és az F1 elnöke, Chase Carey: a találkozón a kiscsapatok úgy vélekedtek, a decemberi időpont is a nagyoknak kedvezne – mivel a rövidebb időszakot nagyobb mérnökgárdájukkal és költségvetésükkel szintén ők tudnák jobban kiaknázni – ezért kompromisszumos megoldásként október kapott támogatást határidőként.
„Október effektíven egy kompromisszum az év vége és június között, ezért részünkről rendben van” – nyilatkozta a Motorsportnak Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, aki a decemberi időpontot javasolta. „Eleinte nem volt egybehangzó álláspont a csapatok között, azt hiszem, a Renault volt a kivétel, de a végére ők is egyetértettek. Nem láttam senkit, aki ne egyezett volna bele.”
A Mercedes – amely 2014-ben pont annak köszönhetően került az élre, hogy azonnal gőzerővel megkezdte a felkészülést, amint kijöttek az új szabályok – részéről Toto Wolff így vélekedik: „Az a trükk, hogy a jó szabályok megalkotásához időre van szükség. Nagyon-nagyon precízen kell mindent megfogalmazni. Ehhez egybehangzó döntésre van szükség minden csapat részéről. Nem mi leszünk azok, akik miatt meghiúsul” – mondta.