A szezon nulladik kilométerénél, vagyis a téli teszteknél még úgy tűnt, a Ferrarinak jelentős előnye van a Mercedesszel szemben, azóta viszont az olaszok az eddig lement három futamból egyet sem tudtak megnyerni, sőt, Sebastian Vettel és csapattársa, Charles Leclerc dobogón is csak összesen kétszer állhattak. Nico Rosberg azt taglalta nem olyan rég, hogy szerinte a Ferrari túlságosan feláldoz mindent a végsebesség oltárán, emiatt gyengébb az autó kanyarokban.
Akármi is legyen az igazság, Vettel szerint nagyon fontos hetek várnak a csapatra a fejlesztések szempontjából - már csak azért is, mert a német Kínában sem volt elégedett saját autójával, az pedig soha nem szerencsés. „Nagyon jó autónk van, semmi gond nincs vele, az egyetlen probléma, hogy egyelőre nem tudjuk az 'ablakban' működtetni” - szögezte le kezdésként Vettel. „Egyelőre nem is vagyok maradéktalanul elégedett. Persze az első három helyszín, ahol voltunk, mind nagyon eltér egymástól, a körülmények is teljesen mások voltak, de kezdjük látni az összefüggéseket, főleg, hogy versenytávnyi időtartamban mire van szükségünk ahhoz, hogy jók legyünk.”
Fontos időszak jön. „Kulcshetek várnak ránk, most kell megértenünk, merre kell elindulnunk a szezon közepi fejlesztéseket illetően.”
A Ferrari és a Mercedes alapvetően teljesen különböző szárnykoncepciókat álmodott meg 2019-re - ebből egyelőre az tűnik ki, hogy a Mercedes megoldása tűnik jobbnak a kanyarokban, az egyenesekben viszont a Ferrari az erősebb. A csapatfőnök Mattia Binotto szerint az erőviszonyok, ahogy a szezon első három versenyén, úgy a következőkön sem lesznek kőbe vésve egyik helyszínről a másikra. „Ausztrália nyilván kivétel volt, viszont a téli teszteken, valamint Bahreinben és Kínában mindössze néhány tized volt a differencia. Hasonlóra számíthatunk a következő versenyeken is. Tudjuk, hol vannak az autónk határai, néhol lehet, hogy ezek erőteljesebben jelennek majd meg.”