DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 19. kedd
F1

A Red Bull egyelőre inkább a lemaradását csökkentené

Bár Helmut Marko a szezon elején arról beszélt, hogy a Red Bull akár öt futamot is nyerhet, a tanácsadóval szemben a csapatfőnök Christian Horner arról beszélt, hogy egyelőre a lemaradásukat kell csökkenteni.

A csapat tanácsadója, Helmut Marko a 2019-es szezon megkezdése előtt még arról beszélt, a Red Bull öt versenyt szeretne nyerni ebben az évben a fejlődő Hondának is köszönhetően. Akkor sokan furcsán néztek Markóra, hiszen még a Renault-val is csak négy sikerült 2018-ban, és a Honda a legjobb indulattal is csak hasonló teljesítményre volt képes, mint a franciák.

Amellett, hogy a csapatfőnök is szeretné elérni ezt a kitűzött célt, Christian Horner a megfogalmazáson azért finomított Markóhoz képest. „Helmut nyilván szeret optimistán hozzáállni ezekhez a dolgokhoz, de egyelőre még csak három verseny telt el a szezonból, és egyébként sosem szabtunk meg konkrétan futamgyőzelmekben mért célt magunknak.”

00119002_535



De akkor mi a cél? „Hogy csökkentsük a különbséget. Nyilván szeretnénk minél versenyképesebbek lenni, de azt, hogy ez konkrétan milyen eredményekben mutatkozik meg, az egyes versenyek döntik el.” A Red Bull eddig csak a két másik topcsapat, a Ferrari és a Mercedes hiáiból tudott profitálni, de Max Verstappennek így is csak egy dobogó jött össze eddig három futamon, a csapattárs Pierre Gasly pedig általában még a pontszerzésért is küzdött. Horner szerint van fejlődés, de még sok munka vár rájuk.

„Minden az evolúción múlik majd” - szögezte le. „Egyértelműen előreléptünk Bahreinhez képest, és sokkal versenyképesebbek vagyunk. Ha megnézzük (Kínában) az egyes és a kettes szektort, kifejezetten jó formában voltunk. A hármas szektor alapján vár még ránk némi munka, de jönnek a fejlesztéseink hamarosan. Szóval összességében ez egy pozitív hétvége volt azért.”

Horner végül betekintést engedett csapatfőnöki filozófiájába is. „Mindig úgy álltam ehhez, hogy nézzük meg, melyik a leggyorsabb autó, és nézzük meg azt, hogy juthatunk a leggyorsabban az ő szintjükre. Ez viszont versenyről versenyre változik. Bahreinben a Ferrari volt a gyorsabb, Kínában a Mercedes, és nyilván mindenki azon dolgozik, hogy mindkettőhöz képest csökkentsük a lemaradásunkat. De soha nem mondhatjuk azt, hogy ez sikerült.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: