A 2019-es évad második versenyén motorprobléma sújtotta a Ferrarit: Charles Leclerc autója az erőforrás meghibásodása miatt lassult le drasztikusan a Bahreini Nagydíj végén, így lett első helyett csupán harmadik. A csapatrádióban elhangzottak alapján úgy tűnt, az MGU-H komponens hibásodott meg, a nagydíj után azonban Mattia Binotto csapatfőnök közölte, valójában a hat henger egyik állt le.
„Az egyik henger szállt el, ennek oka azonban még nem ismert számunkra. Az erőforrást visszaszállítjuk Maranellóba mélyebb vizsgálatokra, az ilyen elemzések hosszabb időt vesznek igénybe, mindenesetre az egység nem romlott el teljesen, mivel a verseny végéig működött. A Kínai Nagydíj pénteki napján is vizsgálni fogjuk a motor viselkedését, működését és teljesítményét. Nem tudom, ki és honnan vette azt, hogy az MGU-H hibásodott volna meg, annak a komponensnek semmi baja nem történt” – mondta Bahreinben Binotto.
A Sky Italia beszámolója szerint a Ferrari végzett a meghibásodást követő elemzéssel, és arra jutott, hogy a belsőégésű motor egyik hengerének befecskendezője ment tönkre. Ez jó hír a Ferrari számára, hiszen a hiba könnyen javítható, 19 versennyel a szezon vége előtt nem kell egyik komponensből sem újat helyezni Leclerc autójába. A belsőégésű motorból, turbóból és MGU-H-ból három, az energiatárolóból, MGU-K-ból és vezérlőelektronikából kettő használható büntetés nélkül a teljes szezon folyamán.
Éppen a motor tűnik idén is a Ferrari egyik fő erősségének, a Mercedes-főnök Toto Wolff azt jósolja, hogy a jövő hétvégi Kínai Nagydíjnak otthont adó sanghaji pálya hosszú egyenesei az olaszok kezére játszanak:
„A motorszabályok nagyon érett fázisban tartanak, egy-egy téren elért javulás csupán ezredekben mérhető. A Ferrari pedig öt tizeddel jobb nálunk az egyenesben, amihez hozzá kell szoknunk. Nem tudom, mi romlott el Leclerc autójában, de ha ilyen erős marad a motor, ők a favoritok, hiszen Sanghajban még több az egyenes, mint Bahreinben” – nyilatkozta Wolff.