A statisztikákat kedvelők rögtön rámutattak, hogy tíz verseny alatt negyedszer forgott meg Sebastian Vettel: a bahreinihez nagyon hasonló módon hibázott tavaly Monzában, Suzukában és Austinban is pozícióharc közben – valamennyi hiba nagyon sok pontjába került. Lewis Hamiltont is megkérdezték riválisa kisiklásairól, már csak abból az apropóból is, hogy a mostani az olaszországihoz hasonlóan az ellene második helyért vívott csatában történt.
„Csak a visszajátszást láttam, nem értünk össze. Azon a ponton nagy volt a szél” – találgatott először a baleset okáról Hamilton. A racefans.net-nek aztán hozzátette, nem szabad messzemenően következtetni Vettel hibáiból, mivel meglátása szerint „túl kevés van belőlük, nem szabad túlzottan sokat belelátni.”
„Valamennyiünkkel megtörténik az ilyen. Csak mert valaki többszörös világbajnok, az nem jelenti azt, hogy nem lehet rossz hétvégéje. Nézzük inkább Vettel karrierjét, voltak lenyűgöző teljesítményei, sokkal-sokkal több, mint gyenge versenyek, megforgások. Ezek eltörpülnek az általa elért érdemek mellett” – mutatott rá arra, hogy Vettel négy világbajnoki címet nyert és 52 nagydíjon győzött.
„Mindig vannak olyan napok, amikor egyszerűen nem találjuk a megfelelő beállítást, amibe ti kívülről nem láttok bele. Amikor az apróságok egyszerűen nem működnek az adott hétvégén. Ilyenkor kis különbségekről van szó, amik hatalmasnak tűnnek” – vélekedett Hamilton úgy, hogy egyszerűen félresiklott hétvégéről volt szó Bahreinben. Ő is átélt hasonlót a Mercedesszel:
„Nem tudom, hogy az autójuk között miért volt akkora a különbség (Leclerc és Vettel) de emlékszem, amikor annak idején én és Nico (Rosberg) gyorsak voltunk a teszten Barcelonában, a versenyen viszont óriási volt a különbség köztünk. Legközelebb fordítva. Neki is egy ilyen napja volt ma, de mivel világbajnok és kiváló sportoló, magára fog találni és újra felveszi a versenyt” – jósolta Hamilton, aki együttérző nyilatkozatokat tett a hétvégén: a műszaki hiba miatt kieső Charles Leclerc-rel is rokonszenvezett.