A második körben összeért az ötödik helyen haladó Max Verstappen és az őt támadó Carlos Sainz. Míg a holland sértetlenül folytatta, a spanyol húzta a rövidebbet: defektet kapott és a bokszba kényszerült, így hátraesett a mezőnyben. A McLaren később, nem sokkal a leintés előtt, az 54. körben bokszba rendelte a pilótát. Csapattársa, Lando Norris megszerezte a hatodik helyet az élcsapatok mögött.
„Megpróbálom a pozitívumokat nézni. Jól rajtoltam, erős volt az első köröm és az előttem levő autók nem szakadtak el, gond nélkül az első hattal tudtam tartani” – idézi az Autosport Sainz verseny utáni nyilatkozatát. „Azután nem gondolom, hogy pontot szereztünk volt, ugyanis a sebességváltómmal probléma volt az egész verseny során.”
„Váltóhiba miatt csaknem egy másodpercet veszítettünk körönként, így ha megelőztem volna Verstappent és az ötödik helyen jelentkezett volna a probléma, az még drámaiabb lett volna” – folytatta Sainz. A szabályok szerint a sebességváltónak hat egymást követő versenyt kell kibírnia, ellenkező esetben öthelyes büntetés jár a cseréjéért. Kivételt jelent a kiesés, melyet követően a csapat szabadon cserélhet: ez megmagyarázza a bokszba hívást.
„A versenyzés során történnek incidensek” – tért ki a Verstappennel való ütközésre. „Annyit mondhatok, hogy jól kezdtem, minden tőlem telhetőt megtettem és megpróbáltam, végül pedig én jöttem ki rosszabbul belőle. Most rajtam volt a sor, hogy defektet kapjak, köszönhetően annak, milyen erősen nekem jött. Normál esetben mindkettőnk gumija megsérült volna, mindketten kiesünk. Nagy szerencséje volt, hiszen tényleg erősen belém jött.”
Verstappen úgy vélekedett az esetről, hogy Sainz rosszul láthatta őt: „Kívülről akart megelőzni és későn fékezett, szerintem nem látott. Ezekben autókban vakok vagyunk, nem észleljük, hogy az oldalunkon mi történik” – magyarázta a holland.