Az FIA az idei évtől ültette gyakorlatba azt a szabálymódosítást, amely szerint a gumimelegítő paplanok maximális hőmérséklete 100 helyett csak 80 Celsius-fok lehet. A pilóták közül többek közt Pierre Gasly volt az, aki elmondása szerint már az Ausztrál Nagydíjon érezte a módosítás negatív hatását. A francia, akit élete első Red Bull-os versenyén a 11. helyen intettek le, elmondta, elsősorban azért ragadt be Danyiil Kvjat Toro Rossója mögé, mert a kerékcsere után sokkal nehezebben tudta felmelegíteni a Pirelli abroncsait.
„A melegebb gumik egyértelműen Kvjatot segítették” – vélekedett Gasly. „Szóval nyilvánvaló, hogy a gumimelegítő hőmérséklete is hatással van az autó viselkedésére, mert a kerékcsere után még az első két-három kanyarban is azt éreztem, a gumik szinte kezelhetetlenek. És ha a gumik munkára bírása Ausztráliában, ahol az átlagnál jóval melegebb van, ennyire problémás volt, akkor a hűvösebb helyszíneken ez még nagyobb fejtörést okozhat.”
A Red Bull pilótájával Kevin Magnussen is egyetértett, mondván, ő is úgy érezte, a kerékcsere után a Haas hátsó gumijait a korábbiaknál nehezebb volt optimális hőmérsékletre hozni. Magnussennel és Gaslyval ellentétben viszont a Mercedes ötszörös világbajnoka, Lewis Hamilton elmondta, szerinte éppen a korábbi 100 Celsius fokos hőmérséklet volt rossz hatással az abroncsok viselkedésére.
„A kivezető körrel számomra nem volt gond, sőt, én úgy éreztem, ebben a hőmérséklet tartományban az abroncsok sokkal jobban működnek, míg korábban szerintem éppen az volt a gond, hogy túl melegen került ki a gumik a paplanokból.”