Lewis Hamilton nyolcadik alkalommal indulhatott pole-pozícióból az Ausztrál Nagydíjon, és ez már a hatodik alkalom volt, mikor eme előnyét nem tudta futamgyőzelemre váltani másnap. Az már a verseny után nem sokkal kiderült, hogy Hamilton autójának a padlólemeze sérült meg, de ez idáig csak találgatások mentek, mi is okozhatta a sérülést.
A Mercedes verseny utáni megbeszélésén aztán a főstratéga, James Vowles megtalálta a legvalószínűbb szcenáriót, amitől megsérülhetett a padlólemez: „Lewis autójának átvizsgálása során észrevettük, hogy van egy kisebb sérülés azon a területen, amit mi úgy hívünk, hogy keréktömítő terület” – idézi Vowlest az F1i.com
„Láttuk, hogy a letört karbon darab pont arról a részről hiányzott a padlólemezről.. Az a része az autónak rendkívül érzékeny aerodinamikailag, sokat tesz hozzá az autó aerodinamikai tulajdonságaihoz, de az egyensúlyáért is nagyban felel. Úgy hisszük, hogy alighanem akkor keletkezhetett a sérülés, mikor Lewis egy kicsit agresszívabban használta az egyik rázókövet.”
„Lewis nagyon komoly tempót tudott diktálni a közepes keverékeken, miután megszüntette a Vettel jelentette veszélyt. Hosszú etap volt, szóval nagyon oda kellett figyelni a gumik állapotára, ami szintén hátráltató tényező volt számára, ezen pedig a padlólemez-sérülés sem segített.”
„Emiatt az autó hátulja sokkal idegesebbé vált, mint amilyen alaphelyzetben kellene, legyen, és Lewis fantasztikus munkát végzett, hogy be tudta hozni a célba az autót.”