DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Hamilton örül, nem önhibájából volt lassú

Megkönnyebbült az F1-es Ausztrál Nagydíjon erőtlenül teljesítő Lewis Hamilton, miután megtudta, hogy nem vele volt a gond, rejtélyes tempóhiányát a padlólemez apró sérülése okozta.

Messze nem a megszokott tempóját produkálta a 2019-es Formula-1-es szezonnyitón Lewis Hamilton, aki futamot megnyerő csapattársa mögött közel 21 másodperccel ért be a második helyen. Mint a leintés után kiderült, a brit Mercedese szinte a teljes távot egy sérüléssel teljesítette, amit megtudva Hamilton fellélegezhetett, hiszen nyilvánvalóvá vált, hogy nem benne vagy a beállításaiban volt a hiba.

hamilton-portre1-ausztralia-olle



„Esélyem sem volt rájönni arra, hogy a padlólemez okozta” – reagált a hírre Hamilton. „Éreztem, hogy valami nem stimmel, de ilyenkor nem lehet ezen rágódni, menni kell tovább. Az esetig egészen könnyedén tartottam Valtteri tempóját, de aztán a negyedik körtől elkezdtem szenvedni az autó hátuljával, akkor sérült meg. Nem tudtam, pontosan mi okozta, mert sehol nem hagytam el a pályát.”

Az Autosport elemzése szerint a W10-es bal hátsó kereke előtt vált le egy kisebb elem a padlólemezről, így az autó két oldalán felborult az aerodinamikai egyensúly, ami a kezelhetőség mellett a gumikezelést is negatívan befolyásolta. Sem a csapat, sem a pilóta nem tudja, pontosan mi okozta a sérülést, de a brit szerint előfordulhat, hogy törmelék volt a ludas. „Bátorító a hír, mert nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy megtaláljuk az autó egyensúlyát. Úgy éreztem, hogy jó tempóm volt a hétvége során, és a szokásos módon mindent beleadtunk, hogy eltaláljuk a beállításokat. Hirtelen aztán az autó egészen máshogy kezdett viselkedni, de jó érzés, hogy van magyarázat a helyzetre” – árulta el a Mercedes pilótája, aki úgy érzi, a W10-esben ettől sokkal több volt, de a fenti eset és a versenystratégia alakulása miatt ezt a szezonnyitón nem tudta megmutatni.

hamilton-action-ausztralia1

„Jelentősen több tempó volt az autóban, de a meghibásodás után elkezdtem egyre jobban lemaradni. Ezt követően már csak a gumikat óvtam, de a Ferrarik miatt a bokszkiállásom is szuperkorán történt. Onnantól már tudtam, hogy vége, a hosszú etapon bajban leszek. Számítottam rá, hogy valaki utol fog érni.”

Ez így is történt, a Honda erőforrásától megtáltosodó, frissebb gumikon lévő Red Bull Max Verstappennel a volánnál a verseny utolsó harmadában utolérte Hamiltont, ám a pálya karakterisztikáiból fakadóan végül nem tudta megelőzni őt. A Mercedes pilótáját örömmel töltötte el, hogy az agyonhasznált Pirelliken még az utolsó körökben is képes volt értékelhető időket futni, és így megőrizni második helyét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: