A pole-pozícióból induló brit pilóta 20,8 másodpercet kapott győztes csapattársától az Ausztrál Nagydíjon. A címvédő már a rajtnál elveszítette a vezetést, attól kezdve pedig folyamatosan csúszott hátrafelé.
„Van néhány ötletem ezzel kapcsolatban, de megvárom, amíg beszélni tudok a mérnökeimmel” - mondta Hamilton közvetlenül a leintés után, utalva a tempóvesztésére, a Mercedes azonban később megerősítette, hogy a pilóta nem százszázalékosan ép autóval körözött az Albert Parkban.
„Sérülést fedeztünk fel Lewis autójának padlólemezén, a bal hátsó kerék előtt, amely tovább nehezítette a dolgát az autó egyensúlyával küszködve. Egy darab hiányzik a padlólemezből, nem tudjuk hogyan és miért” - mondta a csapat egyik munkatársa.
Mercedes: “We have discovered damage to Lewis' floor at the region of the left-rear tyre seal (in front of the rear tyre) which will have exacerbated the challenges he had with the car balance. A chunk of the floor is missing, not sure how or why at this stage” #F1 #AusGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 2019. március 17.