DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

„Őrület, hogy vannak a Haasnál gyorsabbak is”

Nagyon erősnek és jónak érzi az amerikai istálló idei F1-es gépét Kevin Magnussen, aki szerint egyértelmű, hogy ők a középmezőny éllovasai, amit az Ausztrál Nagydíj időmérőjén meg is mutattak.

Szinte pontosan lemásolta tavalyi melbourne-i kvalifikációs eredményét a Haas: 2018-ban az ötödik és hatodik helyről indulhattak az Albert Parkban, míg idén a hatodik és hetedik rajtpozíciót szerezték meg. A két pilóta közül hátrébb végző Kevin Magnussen szerint nem is lehet kérdés, hogy ők jelenleg a középmezőny legjobbjai: annyira jónak érzi a VF-19-et a dán, hogy szerinte felfoghatatlan, hogy vannak még az övéknél is gyorsabb versenygépek a rajtrácson.

„Úgy vélem, összességében az összes autó erősebb, mint tavaly, de ez tényleg egy jó autó. És őrület belegondolni, hogy vannak ennél gyorsabbak is, mert tényleg nagyon-nagyon gyorsnak érződik. Bíztunk a bennünk rejlő potenciálban, de ez akkor is idegtépő pillanat, hiszen tudni véled, hol állsz, de azt bizonyítanod kell a pályán is. Ma ezt mi megtettük” – jelentette ki Magnussen a Motorsport.com szakoldalnak nyilatkozva. Pedig a dán időmérője még nem is alakult a legjobban:

„Ez egy sz*r kör volt. Nem hoztam ki mindent abból, amiből lehetett volna, ráadásul a Q1-ben is elkövettem egy nagy hibát, így egy újabb szett lágy gumit el kellett használnom. Ez azt jelentette, hogy a Q3-ra már csak egy maradt, ami őrület, mert nagyon simán tovább kellett volna lépnünk az első szakaszból. Az én hibám volt, így egyetlen lövésem maradt a Q3-ban, ami meg nem sikerült a legjobban. Úgy gondolom, néhány tized nagyon könnyedén benne maradhatott. Túl későn fékeztem a 6-os kanyarban, szerencsére az autónak remek a tapadása, így be tudtam kanyarodni és újra a gázra lépni, de elég sok időt veszítettem ott.”

Mindeközben a csapattársát legyőző Romain Grosjean egyáltalán nem lepődött meg a Haas roppant biztató kezdésén: „Tudtuk, hogy erősek vagyunk, jónak érződött az autó, és azt is tudtuk, mennyi tartalékunk van csak a motorüzemmódok révén. A harmadik edzésen némileg megnéztük, milyen is a végtempók, hol vannak a féktávok, aztán a kvalifikáción mindent bevetettünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: