Az ág is húzza a Williams Formula-1-es csapatát: nem elég, hogy a nehéz tavalyi év után idén több mint két napot késett a nyolc napos előszezoni tesztről, így súlyos lépéshátrányba került a riválisaihoz képest, az Autosport értesülései szerint a gárda új autója ráadásul nem is ment át az FIA ellenőrzésein, a szövetség ugyanis szabálytalannak minősítette az első felfüggesztést és a visszapillantó tükröket is.
A szabálykönyv szerint egy F1-es autó első felfüggesztése a lengőkarokkal, a lengéscsillapítóval és a kormányösszekötő rúddal együtt hat elemből állhat, ám a Williams a barcelonai tesztre egy olyan megoldást vitt el, amely egy hetedik elemet is tartalmazott: az alsó, V-alakú keresztlengőkar egyik szárával párhuzamosan egy vékonyabb rúd futott a kerék felé, amit az FIA a melbourne-i szezonnyitón már nem szeretne az autón látni. Ami viszont maradhat, az a felső lengőkar egyedien ívelt, kerékhez közeli nyúlványa, ez átment a rostán.
Ami még áttervezésre kényszerül az FW42-esen, az a többi csapaténál vékonyabb, ívelt dobozú visszapillantó tükörpár, de ez a kisebb probléma, amivel a csapatnak most foglalkoznia kell. Szó szerint napjaik vannak arra, hogy a jövő hétvégén kezdődő szezonnyitóra véglegesítsék az új dizájnokat, majd legyártsák és elszállítsák a szükséges alkatrészeket Ausztráliába. Eközben a sajtó már azt beszéli, hogy a technikai igazgató távozik a csapattól…