Késve kezdte meg a 2019-es F1-es tesztelést a Williams – a harmadik napon állt munkába – és korábban kellett befejeznie. A pénteki zárónap délutánján, miközben a többi csapat az utolsó hosszú etapokat teljesítette, Robert Kubica versenyprocedúrák gyakorlására váltott: rajtpróbákra és bokszkiállásokra.
Az istálló műszaki igazgatója, Paddy Lowe elismerte, a csapat nem így tervezte, az autó viszont „végül túl fáradttá vált, hogy folytathassuk.” Hogyan tud egy F1-es versenygép elfáradni? „Több kritikus karosszériaelem olyan szintű amortizációt ért el, hogy már nem sikerült hasznos információt kinyerni az autóból, és Robert sem tudta jobban kiismerni” – magyarázta Lowe. A szakember viszont hozzátette: „Miután későn érkeztünk a tesztre, a megbízhatóságunk a futások során hihetetlenül magas szintű volt.”
Az utolsó napot megkapó Robert Kubica nem titkolta, nem így képzelte el a felkészülést nyolc év szünetet követő visszatérő szezonjára:
„Sajnálatos, hogy ilyen nehéz nappal ért véget a teszt, mielőtt az első versenyre indulunk. Az etapok során sikerült pár dolgot megtanulnunk, de nem tudtam elérni arra az önbizalmi szintre, melyet szerettem volna Ausztrália előtt. Nem ilyen napban reménykedtem a teszt megkezdésének csúszása után, de ilyen helyzetből kell pozitívumot meríteni” – mondta a Williams sajtóanyagában Kubica. Egy másik alkalommal így nyilatkozott: „Talán 20 százalékát teljesítettem annak, amit kellett volna a teszt során. 15 körnél tovább nem jutottam hosszú etapon. Sok kérdőjel van.”
A Williams ráadásul köridők alapján szintén a mezőny végén van. Míg a többi kilenc csapat között csupán 1,5 másodperc a szórás C5 abroncson, addig a Williams ezen a keveréken csaknem két másodperccel van lemaradva az első helytől – George Russell révén, Kubica 0,8 másodperccel lassabb csapattársánál.